RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

I BOKS: Charlott Pettersens og Linda Skarstads «transprøyte» EasyTran har sluppet inn i varmen til Norges største apotekkjede, Apotek 1.
I BOKS: Charlott Pettersens og Linda Skarstads «transprøyte» EasyTran har sluppet inn i varmen til Norges største apotekkjede, Apotek 1. Foto: FOTO: ELLEN RØNNING

Gründer-mammaer lander storavtale

Grünerløkka-damene bak EasyTran, plastsprøyten som gjør daglige «trankamper» til en lek, opplever kjempesuksess.

GRÜNERLØKKA: I september fikk Charlott Pettersen (30) og Linda Skarstad (32) 15.000 pakker av sin egenutviklete og egenfinansierte tran- og medisinsprøyte levert på døren.

Mammaene hadde lenge kjent på problemene rundt det å gi tran til småtasser, og de hadde handlet.

Beinhard jobbing

– Vi var litt skjelvne da EasyTran-pakkene ble levert, ja. 15.000 er mange, ler Charlott Pettersen.

– Vi var forberedt på gatesalg på Løkka hvis alt annet sviktet. Men det slapp vi.

Salget har etter hvert gått strykende.

– Takk og pris for sosiale medier. Og dittOslo, så klart! Etter reportasjen i avisa fikk vi mange henvendelser, inkludert en invitasjon til God morgen Norge. Bestillingene rant inn, forteller Charlott.

– Men ikke et eneste salg kommer gratis, legger Linda til.

– Vi har jobbet knallhardt, og man må tåle mange slag i trynet. De slagene bruker vi til motivasjon til å jobbe enda hardere.

Les også: Charlott med tran-smak av suksess

Møller’s og Apotek 1

Å få innpass hos apotekene har vært hovedmålet for Linda og Charlott. Det er ingen enkel sak.

– Du bør ha et produkt folk kjenner til og et brukbart salgsvolum for å være interessant. Først fikk vi avslag, men etter å ha bevist at EasyTran er et produkt folk vil ha,ringte Apotek 1. Det føltes ubeskrivelig deilig! EasyTran har blitt testet i enkelte av deres apoteker siden november, og fra  februar blir den å finne fast i hyllene til 80 av Apotek 1's utsalg. I de øvrige fåes produktet på forespørsel.

– Og så ringte jommen Møller’s oss også, og inviterte til annonsesamarbeid.

I februar er EasyTran med i Møller’s trankampanje. Fantastisk gøy.

Produktutvikling

Det gir selvsagt en viss trygghet å få slippe inn i varmen til «de store gutta». Men drahjelpen mammaene har fått fra innovative brukere, helsesøstere, naboer, venner og kjente er uvurderlig.

– Internett gjør den store forskjellen. Dette hadde aldri gått bra hvis ikke alle disse hjelperne hadde spredd informasjon om EasyTran på sosiale medier, sier Charlott.

– Det at vi enkelt kan ha direkte kontakt med kundene våre er så viktig. Både for å bistå ved problemer og råd, og også i jobben med å utvikle nye barneretta hjelpemidler. For vi gir oss selvfølgelig ikke med dette.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere