RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Hissig romgrøsser

Dystert, omfattende og i overkant aggressivt.

Dead Space kom som lyn fra klar himmel da det snek seg ut fra intet og ble en kritikersuksess i 2008.

Spillets gyselige omgivelser og gjennomførte stemning gjorde det til en opplevelse å traske gjennom det forlatte romskipet USG Ishimura.

En blanding av kampelementer fra en rekke andre spill i sjangeren gjorde det også svært fornøyelig å kveste de mange monstrene du møtte på.

Det blir bråk

Oppfølgeren er her, og vi styrer igjen den stakkars ingeniøren Isaac Clarke. Nå har han forvillet seg inn i en romkoloni på Titan, en av Saturns måner.

Hendelsene fra det forrige spillet har knekt psyken hans, og når romvesenene inntar hans nye tilholdssted, blir det bråk.

Dystert og agressivt

«Dead Space 2» er dystert, omfattende og aggressivt. Der eneren var mer underfundig og reservert, er dette eksplisitt og frampå.

Gåter skal løses, store mengder fiender skal pryles, og alt pakkes inn i en entusiastisk og involverende historie. Det hele er fryktelig velpolert, akkurat slik forgjengeren var.

I overkant hissig

Skal noe innvendes, må det være at hele opplevelsen kanskje kan bli for adrenalinpumpende og hissig til tider.

Noe av magien ved det første spillet var at du gikk rundt i ensom usikkerhet og avventet neste overfall. Her tar du i stor grad opp kampen selv.

Det er hindrer likevel ikke at «Dead Space 2» er et kjempegodt spill.

Les hele anmeldelsen av Dead Space 2 på Gamer.no

Les ogsåDead Space 2 knuser forgjengeren

Les også: Sniktitt. Dead Space 2 

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere