RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mandag morgen fikk bilistene på Europaveien og Store Ringvei (her mellom Manglerud og Ryen) erfare om mulig enda tettere trafikk enn vanlig. Årsaken er mindre kapasitet i Festningtunnelen i forbindelse med tilkoplingen til senketunnelen.
Mandag morgen fikk bilistene på Europaveien og Store Ringvei (her mellom Manglerud og Ryen) erfare om mulig enda tettere trafikk enn vanlig. Årsaken er mindre kapasitet i Festningtunnelen i forbindelse med tilkoplingen til senketunnelen.

Jepp, det blir tregere morgenkøer

Hvordan ville morgenkøene bli mandag da Festningstunnelens kapasitet ble redusert? Noe tregere enn vanlig er Nordstrands Blads erfaring.

VÅRE BYDELER: Veimyndighetene hadde advart om at det vil bli kapasitetsproblemer i morgentrafikken fra mandag inn mot sentrum i forbindelse med at arbeidene med senketunnelen i Bjørvika ble påbegynt. Og det ble anbefalt å kjøre kollektivt om man ikke ville bli stående i lengre og tregere bilkøer.

Og advarslene var berettiget. Allerede før klokken 06 mandag begynte det å tette seg på Mosseveien, og dette vedvarte en times tid. Da ble det mer normale tilstander.

Samtidig begynte det å køe seg på Europaveien utenfor Åsland. Herfra var det i perioder stillestående, men med noen gløtt ved Skulleruddumpa.

Avkjøringen til Ryen for dem som skulle ned i Svartdalstunnellen var om mulig noe lenger enn vanlig, men her er jo brukerne vant med at det går tregt.

Flere enn vanlig forsøkte seg på å kjøre av Europaveien ved Abildsø og ta veien rundt Østensjøvannet. Det var nok ikke så lønnsomt.

Dette var erfaringene fra første kødag som er beregnet å vare til uti mai måned. Kjøremønsteret vil nok endre seg noe etter hvert som bilistene finner ut av beste tidspunkt og greieste kjøreruter.


Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere