RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Hilux med stabilitetskontroll og traction, sier du?! Jepp, det er et faktum. (Modellen til venstre er en Arctic Truck-versjon)
Hilux med stabilitetskontroll og traction, sier du?! Jepp, det er et faktum. (Modellen til venstre er en Arctic Truck-versjon)

Mer SUV-aktig Hilux

Nyeste generasjon Toyota Hilux kommer med treliters motor og mer personbil-finish.

Det kanskje mest interessante for potensielle Hilux-kunder er at bilen nå kan fåes med en treliters motor på 171 hk, som den har arvet fra Land Cruiser.

Treliteren kan imidlertid kun leveres til D-Cab-modellen (dobbelkabin), og kommer med differensialbrems bak (ikke mekanisk sperre). SR5 kalles den enkleste treliteren, og kan leveres med 5-trinns automatgir og automatisk klimaanlegg.

Nærmer seg SUV

Toppmodellen i den nyeste Hilux-generasjonen heter 3.0 D-Cab SR+. Den er utstyrt med 17 tommers aluminiumsfelger, skinnseter, cruisekontroll og elektronisk stabilitets- og veigrepskontroll. SR+ kommer derfor verken med differensialbrems eller mekanisk sperre.

- Toyota har fokusert kjøreegenskapene, og Hilux nærmer seg SUV når det gjelder komfort og kjøregenskaper, sier Egil Svendsen, produktsjef varebil i Toyota Norge.

Ansiktsløftet

Alle modellene, inkludert storselgeren X-Cab, kommer med mindre justeringer som mer skrånende frontrute, slik at luftmotstanden er redusert med 7,5 prosent, ny senterkonsoll og baklem med lås.

I tillegg er fronten ansiktsløftet. Grill, tåkelys og lykter er endret, og støtfangeren er festet til karosseriet i stedet for til rammen.




Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere