RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mercedes SLK er nok en bil som står temmelig høyt på ønskelisten hos mange når sommeren kommer.
Mercedes SLK er nok en bil som står temmelig høyt på ønskelisten hos mange når sommeren kommer. Foto: Alle foto: Mercedes

Mercedes med magisk tak

Tredje generasjon av Mercedes SLK er klar.

Mer raffinert utstyr og lavere utslipp kjennetegner Mercedes’ nye leketøy for de bedre bemidlede; tredje generasjon av toseteren SLK.

Og like bra; bilen er klar på norske veier idet vårsola får skikkelig tak. Samtidig går prisen på rimeligste versjon ned med 27.300 kroner på grunn av lavere utslipp.

SLK-prisen starter heretter på 517.300 kroner med en 184 hk bensinmotor, som drar bilen fra stillestående til 100 km/t på 7,1 sekunder. En nyutviklet skjerm skal gjøre det enda lunere i bilen med taket av. Kompressor-løsningene erstattet med turbo.

Nytt som ekstrautstyr er panoramatak med Magic Sky Controll. Det er ikke mer magisk enn at man med en knapp kan veksle mellom klart eller sotet glasstak.

Dette er motorprogrammet:

SLK 200 BlueEfficiency: Den mest økonomiske roadsteren i sitt segment, ifølge Mercedes. Dersom den de facto nøyer seg med et forbruk på 0,61 liter per mil, er det ganske pent. Utslippet er 142 g/km. Motoren har 184 hk, 0-100 km/t går unna på 7,1 sekunder og toppfarten er på 237 km/t. 7G-Tronic Plus automatkasse er ekstrautstyr

SLK 250 BlueEfficiency kommer med 7G-Tronic Plus automatkasse som standard. Forbruket ved blandet kjøring skal ligge på 0,62 liter per mil - med et CO2-utslipp på 144 g/km. Motoren har 204 hk, 0-100 km/t går på 6,6 sekunder og speedometernålen stopper på 243 km/t.

SLK 350 BlueEfficiency med en V6-motor på 306 hk. Forbruket ved blandet kjøring er på 0,71 liter per mil, ifølge Mercedes. CO2-utslippet er på 167 g/km. Maks hastighet er 250 km/t, og 0-100 km/t går unna på 5,6 sekunder. Blir neppe en hyppig gjest på norske veier.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere