RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Elisabeth Ramfjord må finne tilbake til nærmere 4000 venner som har fulgt Galleriet i Shwensensgate på Facebook i nærmere 2 år.
Elisabeth Ramfjord må finne tilbake til nærmere 4000 venner som har fulgt Galleriet i Shwensensgate på Facebook i nærmere 2 år. Foto: FOTO: ANNE MARIE HUCK QUAYE

Mistet 4000 venner på Facebook

Galleri Ramfjord sin profil på Facebook ble uten forvarsel slettet i helgen. Alle bedrifter skal vekk, ifølge nettstedet.

INTERNETT/ST.HANSHAUGEN: – I helgen har vi mistet vår beste markedsføringskanal på Facebook med hundrevis av unike bilder og nærmere 4000 venner. Vi har brukt nesten 2 år på å bygge opp denne siden, så dette er skikkelig krise, forteller Elisabeth Ramfjord, innehaver av Galleri Ramfjord i Oslo.

Ramfjord mottok et svar fra facebook i går, hvor det kommer fram at bedriftprofiler ikke er ønsket, kun privatpersoners profiler.

– Det er vel det som står med liten skrift når man lager en profil, og som mange ikke leser, sier Ramfjord.

«Facebook profiles are intended to represent individuals and should not be used to represent other entities. We apologize for any inconvenience this may cause, but we will not be able to reactivate this account."  var svaret gallerinnehaveren fikk.

– Utrolig kjipt

– Det er utrolig kjipt at de bare sletter profiler uten forvarsel, sier Ramfjord til Lokalavisen.

Hun opplyser også om flere andre bedrifter og gallerier som har blitt slettet den siste uka, blant annet Norske Grafikere.

Har gruppe

– Vi har nå laget en Facebook gruppe og håper at publikum finner oss der etterhvert, men den fungerer ikke like godt som en profil/page.

Elsiabeth Ramfjord har selv en privat facebook-profil, og det er derfor nettstedet uten varsel slettet bedriftsprofilen til galleriet.

– Jeg må jo bare begynne på nytt, sier hun og forteller i samme slengen om hvor viktig facebook har vært for henne i markedsføringen av galleriet på St. Hanshaugen.

Ubetalelig reklame

– Det har vært mye mere verdt å ha en profil på facebook enn hjemmsiden vår, som også har mange brukere daglig, sier hun.

Det er vanlig at folk kommer innom galleriet etter at de har sjekket facebook-oppdatering på iphonen mens de sitter på bussen, bare en time etter informasjonen er lagt ut på nettstedet, forteller hun.

Flere bruker en semi bedrift/privatperson profil på facebook, og unngår dermed slettingen som foregår i disse dager. Frogner-galleriet «Galleri A Andreas Engelstad» kombinerer eksempelvis jobb og privatliv i sin profil på nettstedet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere