RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Muskelbilen Chevrolet Camaro i strippet racingdrakt: SSX Track Car.
Muskelbilen Chevrolet Camaro i strippet racingdrakt: SSX Track Car.

Muskelbiler med enda mer muskler

Biffer opp Camaro, Corvette, Challenger og Mustang

GM og Chevrolet viste frem flere ekstreme muskelbiler i forbindelse med SEMA-messen i Las Vegas. 

Nylig presenterte GM Chevrolet Corvette Z06X Track Car-konsept med en LS9 7.0-liters V8-motor på vanvittig 638 hk og Chevrolet Corvette Jake Edition-konsept med en LS3 6.2-liters V8-er på 430 hk.

Nye er også Chevrolet Camaro SSX Track Car, Chevrolet Camaro Synergy Series og Chevrolet Camaro Red Flash Show Car. Alle er utstyrt med LS3 6.2 V8-motoren på 430 hk. 

The Boss is back

GM er ikke alene om å presenter strippede muskelbiler. Ford har begått en moderne versjon av legendariske Boss 302, som ble vist frem for første gang i 1969. 

Under panseret i den moderne Boss-versjonen sitter en 5.0L 4V Ti-VCT V8-motor på 440 hk. Boss 302 kan også fåes i en strippet Laguna Seca-versjon, der baksetene er kastet ut og hvor bremser og chassis er ytterligere modifisert for racing. 

Ford Mustang Boss 302 blir den raskest serieproduserte Mustangen noensinne, og toppfarten skal være på 250 km/t.

Takket være lavere vekt og en mer effektiv motor, skal Boss være raskere enn den nyeste versjonen av Ford Mustang Shelby GT500, som har en 5.4-liters DOHC Supercharged V8-motor som yter hele 550 hk.

Heftig Challenger

Chrysler-konsernet er også med på notene med 2011-versjonen av Dodge Challenger SRT8 med den nyeste 392 Hemi V8-eren under panseret. Den originale 392 Hemi-motoren ble introdusert i 1957.

Dodge Challenger SRT8 har 470 hk, og kan også fåes i en Inaugural Edition med litt ekstra pynt både innvendig og utvendig.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere