RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Brand manager Morten Kreutz er stolt over at Steen & Strøm Magasin ble kåret til Norges beste varemagasin.
Brand manager Morten Kreutz er stolt over at Steen & Strøm Magasin ble kåret til Norges beste varemagasin.

Norges beste kjøpesenter

Steen & Strøm Magasin i Oslo sentrum er kåret til Norges beste kjøpesenter.

Sentrum: Det er iOslo.no som melder om gladmeldingen for shoppingsentret som har holdt det gående siden 1797, da Samuel Strøm etablerte seg på hjørnet av Prinsensgate og Kongensgate.

Vi er stolte av kåringen. Den viser at vi er i stand til å ta vare på kundenes behov, sier brand manager Morten Kreutz.

Norges første rulletrapp

I 1874 sto det, den gang, moderne og nye fireetasjersvarehuset ferdig . Strøm var da blitt partner med Steen og navnet vi kjenner i dag ble opprettet som følge av det.

Gjennom 150 år utviklet kjøpesenteret seg til å bli et monument og en turistattraksjon i sentrum. Et samlingssted både for byens beboere og tilreisende.

Julenissene og togene som beveget seg rundt i utstillingsvinduene i julen gjorde ikke stedet mindre levende, og barn i alle aldre stimlet foran juleutstillingene.

Steen & Strøm opplevde det totale marerittet da senteret brant, men eierne så den gangen også muligheter og bygget dynastiet opp igjen, denne gangen med hele ni etasjer i tidsriktig funkisstil og med Norges første rulletrapp.

Det lille ekstra

Det er markedsanalyseselskapet Respons som har utført undersøkelsen, og åtte såkalte "Mystery shoppers", som gjør testkjøp og observasjoner rundt om i landets kjøpesentre som har evaluert stedet gjennom karaktersetting.

Undersøkelsen har hatt fokus på service og hvor fornøyd personen som handler er med det aktuelle stedet.

Steen & Strøm Magasin klarer å levere, pluss det lille ekstra, sier Lisbeth Mundheim Hofstad i Respons til iOslo.no.

Kjøpesentret i Oslo sentrum fikk til slutt karakteren 3,82 og Hofstad forteller at i denne undersøkelsen er den karakteren svært god.

Karakter fire betyr at den som har foretatt undersøkelsen er godt fornøyd, og har fått service over forventningene. Steen og Strøm er svært nærme fireren, sier hun.

Serviceambassadører

Morten Kreutz mener hele filosofien til Steen & Strøm er helhetsopplevelsen og det lille ekstra. Kundene skal ha høye forventninger, men likevel oppleve å bli overrasket når de handler i magasinet.

Medarbeiderne våre er det viktigste leddet i markedsføringen. De er våre ambassadører og derfor er det ekstremt viktig at de deltar aktivt i utviklingen av bedriftens servicekultur. Det er de som møter kundene hver dag og det er de som skal ha æren for denne prisen, sier han.

Brand manageren forteller også at publikum kan glede seg til nyåpning av sjetteetasjen., der de skal ha restauranter og dagspa, samt en fantastisk takterrasse med servering.

Vi lover å ikke hvile på laurbærene. Kåringen er mer en motivasjon for å jobbe videre for å bedre shopping-opplevelsen for kundene våre, sier Kreutz.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere