RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tore Frisell Haagensen.
Tore Frisell Haagensen. Foto: Arkivfoto

Ønsker seg sterkt toget tilbake

Tore F. Haagensen på Sandermosen stasjon er forferdet over at ikke politkerne har reagert.

SANDERMOSEN: Ifølge Haagensen var Sandermosen stasjon den eneste stasjonen på Gjøvikbanen med trafikkvekst, før stoppestedet ble nedlagt av NSB i 2006.

– Forstå det den som kan, sier «Stasjonsmester’n». I dag er Sandermosen stasjon et kulturknutepunkt.

LES OGSÅ: Internasjonal innsats på Sandermosen

– Jeg er fremdeles forferdet over at ikke lokalpolitikerne har tatt tak i dette og lagt press på NSB og myndigheter for å gjenoppta Sandermosen som stoppested, sier Haagensen, som synes NSB burde vært langt mer fleksible overfor kundene, noe som også ville ha gjort marka mer tilgjengelig.

– Og så kunne man redusert biltrafikken. Mange familier i sentrum har jo heller ikke bil, sier Haagensen.

Bydel Nordre Aker har bevilget midler til fem-seks togstopp på Sandermosen i løpet av høsten. Det understreker Haagensen at han setter stor pris på.

– Det koster 250 kroner for hvert togstopp. Det er klart at det forvansker aktiviteten og transporten hit for oss. Med midlene fra bydelen vil det bli arrangementer for barn og foreldre utover høsten og vinteren – bål, bærspising, se på blomster skigåing, snølek – kort og godt hygge i naturen! sier han.

LES OGSÅ: DEBATT: Ski og kultur på Sandermosen

 

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere