RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny bom-stasjon på Skøyen

Plassering av dagens bomstasjoner ble besluttet for 18 år siden, enkelte steder er det ikke lenger tilpasset i forhold til dagens utvikling. Området Skøyen er et eksempel. I dag er området delt av bomringen.

Etter utbygging på Skøyen-området, er det nå planer for å åpne Karenlyst allé for gjennomkjøring. Det er da behov for å bygge en ytterligere bomstasjon på Skøyen, slik at sniking skal kunne hindres. Det store spørsmålet blir da, hvor en slik bomstasjon skal ligge. En rekke forslag har blitt diskutert og forkastet siden 2006, da Statens Vegvesen fremmet forslaget for å åpne Karenlyst allé for gjennomkjøring. Mange aktører kom på banen med forskjellige forslag.

Anbefalingene fra Statens Vegvesen Region Øst, Samferdselsetaten, Bydel Ullern og beboerne, er bomstasjonen i Karenlyst allé øst den beste løsningen. Den løsningen tar også hensyn til eiendommene Bygdøy allé 123-127, som er en del av Bydel Frogner, og disse eiendommene bør bli liggende innenfor bommen sammen med resten av Bydel Frogner. Løsningen opprettholder et etablert kjøremønster. Og bomplasseringen skaper heller ikke økt trafikk. Derfor er vi i Arbeiderpartiet for en ny bomstasjon øst i Karenlyst allé med innkjøring til Bygdøy-lokket. Dette vil støtte mindre "småkjøring" i tette steder og redusert trafikk i veier hvor skolebarn ferdes.

Arbeiderpartiet ønsker også etablering av innfartsparkeringsplasser i eksisterende P-hus i Skøyen-området. Dette vil støtte de som ønsker å parkere fra seg bilen, og bytte om til tog, trikk eller buss, som er transportmidler lett tilgjengelig i dette området.



Yasmin Mujahid

Bystyrerepresentant for Arbeiderpartiet

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere