RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nydalen holdeplass. Foto: Hilde Lillejord/Jernbaneverket
Nydalen holdeplass. Foto: Hilde Lillejord/Jernbaneverket

Ny toghverdag i Nydalen

Ny lang betongplattform, leskur, benker og belysning har erstattet den gamle og skjeve treplattformen på Nydalen holdeplass.

NYDALEN: På tampen av fjoråret kunne togpendlere til og fra Nydalen holdeplass på Gjøvikbanen ta i bruk en fin, moderne og tryggere plattform, om lag 100 meter sør for den gamle.

Sykkelparkering

Den gamle treplattformen på Nydalen var lav, lå i kurve og var i så elendig stand at Jernbaneverket besluttet å bygge helt ny plattform. Den nye betongplattformen er topp moderne med en lengde på 170 meter og en høyde på 76 cm over skinnetopp. Den ligger på en tilnærmet rett strekning, som gjør av- og påstigning tryggere.

I tillegg er nytt leskur, benker, nytt høyttaleranlegg og belysning montert, og til våren vil sykkelparkering bli etablert, skriver Jernbaneverket i en pressemelding.

Koblet til sykkelvei

Den nye plattformen er også tilrettelagt for handikappede. I hver ende av plattformen er det i tillegg til trapper bygget atkomstramper som leder opp til den nye gang- og sykkelveien som Statens vegvesen er i gang med å bygge langs Ring 3.

Offisiell åpning av Nydalen holdeplass er planlagt mandag 11. januar 2010, skriver Jernbaneverket.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere