RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

FLAGGSKIP: Kaffebrenneriets visuelle identitet er lik i hver eneste butikk, bortsett fra èn. Her fra den eldste i kjeden, Theresesgate. FOTO: ANDERS JØRSTAD
FLAGGSKIP: Kaffebrenneriets visuelle identitet er lik i hver eneste butikk, bortsett fra èn. Her fra den eldste i kjeden, Theresesgate. FOTO: ANDERS JØRSTAD

Opptatt av lokal identitet

Små kjedebutikker som Deli de Luca og Kaffebrenneriet har til sammen 40 butikker, bare i Oslo.

THERESESGATE: Visuell identiet er svært viktig for oss, sier Kaffebrenneriet-gründer, Steinar Paulsrud, som har åpnet 17 butikker i Oslo.

Lokalavisen har i flere utgaver skrevet om kisok-kjeden Deli de Luca som åpner sin 22. butikk i Osloi ogstadveien til våren. Som Kaffebrenneriet har Deli de Luca de beste hjørnelokalnene i byen, Begge foirholder seg svært aktivt til visuell identitet.

Lokal identitet

Kaffebrenneriet-gründer Steinar Saghaug forteller at en av nøklene til Kaffebrenneriets suksess er at butikken er svært opptatt av å opprettholde sin lokale identitet.

Vi er lovprist de faste gjestene våre. Vi forsøker alltid å se for oss et lokalt publikum. Bislett er for Bislett. De som ønsker å treffe førsteklasssingene sin. De som jobber på disse steedne at den som er der har interesse av kundene våre.

I tillegg er vi opptatt av visuell identitet, det å holde det enkelt, lett forståelig og lett gjenkjennelighet. Det skal være lav terskel for å gå inn, vinduene er lave og du ser alt som er innenfor. Det er viktig for oss å være helt ufarlige for alle.



Ikke prangende

Hva tenker dere om hvordan butikkene skal se ut utenifra?

Vi er opptatt av å gå inn bygget og legge til rette, men med minimale ombygginger, dessuten gjør vi aldri ting med fasaden. Det er viktig for oss å være synlige, men ikke prangende. ikke grelle. I tillegg klistrer vi aldri igjen vinduer og dører med informasjon og reklame. Vi ønsker en stille og rolig atmosfære, og ønsker ikke å oppleves som bråkete, sier han til Lokalavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere