RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Prioriterer ikke henting

Hjelpemiddelsentralens leder forstår Bjørg Krosbys frustrasjon, men tilbyr ingen umiddelbar hjelp.

LJAN: – Det er sant at vi har restanse på levering og henting av store hjelpemidler. Det er beklagelig, sier Liv Kari Tokheim.

– Vi prioriterer alle hastesaker. Hjelpemidlene leveres den dagen henvendelsen kommer, senest dagen etter. Generelt jobber vi med å redusere leverings- og hentetid, og vi har satt inn ekstra ressurser for å få tiden ned. Et samarbeid med Oslo kommune skal gjøre oss enda bedre, forteller hun.

– Men likevel må fru Krosby vente i 2-3 måneder på at dere henter sengen. Er det ingen andre som har bruk for den?

– Jeg har snakket med de som har ansvaret for henting. De sier det ikke høres ut som en normal tid å måtte vente så lenge. Men, som sagt så prioriterer vi å kjøre ut hjelpemidler framfor å hente dem igjen, sier Liv Kari Tokheim.

– Vi håper å være i rute til årsskiftet, legger hun til.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere