RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Porsches breddesatsing har slått godt an i Norge. Cayenne økte salget med 569 prosent, viser tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.
Porsches breddesatsing har slått godt an i Norge. Cayenne økte salget med 569 prosent, viser tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken. Foto: Foto: Øivind Skar

Salget av denne økte med 569 prosent

2010 var året det ble stuerent å kjøre Porsche i Norge.

Salget av Porsche økte med 270 prosent i fjor. Ved inngangen til desember var det solgt 133 mye eksemplarer, nesten tre ganger så mange som på samme tid i fjor.

I tillegg kommer 232 bruktimporterte, foruten at 957 norskeide Porscher skiftet eier i samme tidsrom.

Sterk suksess

Og tro ikke at de er «billigmodellene» Cayman og Boxster som topper salgslisten.

Nei, på ingen måte. Når nordmenn velger ny Porsche står firehjulsdrift og rommelig baksete høyt på ønskelisten. Derfor faller valget helst på Cayenne (87) og Panamera (34).

Bare av Cayenne økte salget med 569 prosent, viser tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Selger mer enn Land Rover

Dermed la Porsche bak seg kjente merker Smart, Land Rover, Daihatsu, Jaguar, Jeep, Chevrolet og Chrysler. Bare Alfa Romeo økte mer i Norge i fjor.

OFV-tall viser at det ved inngangen til 2010 var registrert 3692 Porscher i Norge, hvorav 26 som varebil fra den gangen det var mulig å feste glassluken bak på Porschen på en slik måte at bilen kunne godkjennes som pickup!

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere