RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Service eller?!!

Tirsdag 22. april skulle undertegnede et ærend til NAV på Sæter. Døren inn til saksbehandlerens kontor stod åpen, og vi som ventet kunne høre at det ble bestilt drosje til en som skulle bruke TT-kort.

Den eldre damen kom ut, dårlig til bens og med to krykker. Hun fikk hjelp til å åpne døren og komme seg videre til heisen.

Personen foran meg i køen på venteværelset hadde et raskt besøk, og det hadde også jeg.

Vel ute på fortauet står det en drosje med motoren i gang. Jeg spør en av dem som står i nærheten om de har sett en eldre dame gå inn i drosjen. Nei, det hadde ingen. Jeg går bort til drosjen og åpner døren for å spørre hvem han venter på. Da får jeg se den eldre damen sitte i baksetet.

Så lyder det fra sjåføren: "Kortet er sperra, og taksameteret går." Sjåføren bes vente mens jeg går opp til trygdekontoret igjen. Situasjonen blir forklart og en ansatt blir med ned.

Min bil står på Esso-stasjonen i påvente av hjulskift, det er ennå god tid - så .jeg foreslår at det blir betalt for fremmøtet, og at jeg henter bilen og kjører den eldre damen hjem.

Og slik ble det.

I denne historien er det to ting: Pkt. 1. Drosjesjåføren gjorde overhodet ikke mine til å hjelpe den skrøpelige damen inn i bilen. Han bare satt i førersetet hele tiden. Dette ble observert av en ansatt på kontoret , for øvrig den samme som ble med ned for å snakke med sjåføren, og som senere hjalp til, da damen skulle forsøke å komme inn i min bil. For hun trengte virkelig hjelp, idet hun var svært svak både i bena og i armene.

Så til pkt. 2: Kortet var kanskje utgått på dato, men det hadde vel vært en mulighet til å kommunisere problemet til av dem som befant seg på fortauet utenfor drosjen? Vedkommende kunne da kontaktet NAV, som kanskje hadde funnet en løsning.

Vet ikke hvordan Oslo Taxi håndterere slike problemer som det som er nevnt foran. Men bare å sitte i drosjen og la taksameteret gå er i alle fall ingen brukbar løsning.

Dessuten, det må vel være et minimum av høflighet å gå ut av bilen for å hjelpe en krumbøyd eldre person som kommer med to krykker?

Kari Sofie Thune

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere