RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Samferdselsbyråd Peter N. Myhre har penger til en frekvensøkning på Grorudbanen, men disse må nå brukes på å fjerne tagging i stedet.
Samferdselsbyråd Peter N. Myhre har penger til en frekvensøkning på Grorudbanen, men disse må nå brukes på å fjerne tagging i stedet.

Tagging stopper frekvensøkning

Frekvensøkningen på Grorudbanen må utsettes på grunn av tagging, ifølge Samferdsels- og miljøbyråd Peter N. Myhre (Frp).

GRORUDDALEN: Samferdsels- og miljøbyråd Peter N. Myhre (Frp) presenterer nå statistikk som viser omfanget av tagging i hovedstaden:

Oslo T-banedrift anmeldte 2.500 graffitisaker til politiet i 2007. Det totale antallet anmeldte taggesaker økte med 9,2 prosent fra høsten 2006 til utgangen av 2007.

- De pengene vi nå bruker til å fjerne tagging, kunne vi i stedet ha brukt til fire ekstra avganger i timen både på linje to og linje fem i Groruddalen i rushtiden. I stedet må dette utsettes, forteller Myhre til Dagsavisen.

Fjerning av tagging fra kollektiveiendommer og vogner koster nå 60 til 70 millioner kroner i året, dobbelt så mye som i 2004.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere