RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

SAMARBEID: Fra venstre konsernsjef i A-pressen Thor Gjermund Eriksen, konserndirektør for Digitale medier samt strategi og forretningsutvikling i A-pressen, Stig W. Seljeseth, direktør i A-pressen Digitale Medier Monica Onsrud, konserndirektør kommunikasjon og utgiverspørsmål i Edda Media Stig Finslo, salgsdirektør i Edda Media Espen Knudsen og konsernsjef i Edda Media Karl Gunnar Opdal.
SAMARBEID: Fra venstre konsernsjef i A-pressen Thor Gjermund Eriksen, konserndirektør for Digitale medier samt strategi og forretningsutvikling i A-pressen, Stig W. Seljeseth, direktør i A-pressen Digitale Medier Monica Onsrud, konserndirektør kommunikasjon og utgiverspørsmål i Edda Media Stig Finslo, salgsdirektør i Edda Media Espen Knudsen og konsernsjef i Edda Media Karl Gunnar Opdal. Foto: FOTO: Arne Ruud, ANB

Tar opp boligkampen mot Finn

Edda Media og A-pressen slår sammen sine boligsatsinger på nett for å bygge et alternativt marked til storebror Finn.no.

OSLO: – Begge konsernene har sterke posisjoner i lokalmarkedet. Eiendomsnett vil være et tilbud som både vil styrke de lokale mediehusenes satsinger i boligmarkedet og bli et nytt sterkt kort i det nasjonale markedet, sier konsernsjef Karl Gunnar Opdal i Edda Media.

Del på Facebook

Edda Media er morselskapet til Lokalavisene Oslo AS, som igjen står bak blant annet dittOslo.no.

– Finn for dominerende

Det er Edda Medias boligportal tinde.no og A-pressens zett.no som i høst fusjoneres i det nystartede Eiendomsnett.no.

– Vi mener finn.no/eiendom har hatt en altfor dominerende posisjon i markedet, og det har vært krevende for både A-pressen og Edda Media å operere i det samme markedet med hvert sitt tilbud. Derfor er samarbeid mellom konsernene på området fornuftig. Vi har stor tro på at vi kan posisjonere oss som en klar nummer to i markedet, sier konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen.

Han medgir at det nye selskapet er et strategisk grep for å nærme seg Finn.

Bolig er interessant

Eiendomsnett blir en nasjonal boligportal som vil operere i nært samarbeid med de 83 lokale nettavisene til de to konsernene, og nå 500.000 nettbrukere daglig.

Konsernsjef Karl Gunnar Opdal i Edda Media peker på at bolig er et interessant marked som det er stor interesse for i de lokale mediemarkedene, både i form av redaksjonell dekning og knyttet til annonsene. Han mener Eiendomsnett vil være et viktig verktøy for å øke kvaliteten og relevansen for de lokale mediebrukerne.

Eiendomsnett eies med 50 prosent hver av de to konsernene, og er godkjent av konkurransetilsynet.

Finn.no på sin side eies av Schibsted og Polaris Media.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere