RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TESTET: TomTom Go 920
TESTET: TomTom Go 920

Test: Rå GPS

Go 920 er TomToms feteste GPS. Svært god er den også

AMOBIL.NO: Go 920 er TomToms feteste GPS. Den har de fleste funksjoner du kan tenke deg, så vel som at den får deg fra A til B på en enkel måte. Menyene er helt like alle andre GPS-er fra TomTom. Skjermen er gigantisk og viser et skarpt bilde. Den store skjermen bidrar også til at det er svært enkelt å finne frem i menyene, og menyene består av store ikoner. Å navigere ettet Go 920 fungerer helt utmerket, og på grunn av tydelige anvisninger både på skjermen og fra den innebygde høyttaleren, er sjansene for å kjøre feil betydelig forminsket.

Underholde kan GPS-en også. Støtte for minnekort gjør at du har plass til musikken din, og en medfølgende fjernkontroll gjør at lyden kan styres fra baksetet. Lyden kan sendes rett til stereoanlegget fra den innebygde FM-senderen, eller via Bluetooth til et trådløst stereohodesett.

I tillegg kan Go 920 fungere som en fullverdig bilhåndfri, og kobles til telefonen via Bluetooth. Mikrofon og høyttaler er innebygd og lyden er god både hos deg og motparten. Go 920 har også fått kart for både Europa, USA og Canada, og har dermed et uvanlig stort dekningsområde.

Go 920 en svært god GPS, som ligner mye på lillebroren Go 720. Go 920 koster imidlertid 700 kroner mer enn Go 720. For disse pengene får du bare en fjernkontroll for passasjerene dine, og kart for USA og Canada. Dersom du ikke trenger dette, bør du heller gå for lillebroren. Les test av Go 720

Dersom du vil ha en superavansert GPS, krever ikke Panasonic noe mer enn 4000 kroner for GP50 som har en mye større skjerm. Les test av GP50.
En mer omfattende test av Go 920, finner du på Amobil.no

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere