RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TESTET: Renault Laguna
TESTET: Renault Laguna

Test: Renault Laguna

Med ny Laguna lover Renault bot og bedring i forhold til kvalitet.

Forrige Laguna gav og gir fortsatt eierne kostbare bekymringer. Dette sies nå å være historie. Ny Laguna skal være konstruert for å havne blant de tre beste i klassen i forhold til kvalitet. Så vil tiden vise om så stemmer.

Skifte av importør har sendt Renault-salget helt i bunnen i Norge. At merket også sliter med forhandlernes vilje til å satse tungt på merket kan leses rett ut av salgsstatistikken.

Men Laguna, som var første til å oppnå fem stjerner i EuroNCAPs testprogram for ti år siden, er fortsatt å regne for en svært trafikksikker bil.

Stopplengde på 23,1 meter fra 80 km/t til stillestående forteller om svært effektive bremser, bare slått av Mazda6. 8 kollisjonsputer og en startpris på 264.900 kroner er også verdt å notere seg.

En fiffig løsning gjør det svært enkelt og raskt å legge ned bakseteryggene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere