RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Leder av bydelsutvalget i Ullern, Carl Oscar Pedersen, takker hjemmetjenesten for en super innsats.
Leder av bydelsutvalget i Ullern, Carl Oscar Pedersen, takker hjemmetjenesten for en super innsats. Foto: (Foto:Thuva Johansen)

Toppkarakter for Bydel Ullern

Helt siden 2006 har hjemmetjenesten i bydel Ullern konkurrert med andre firmaer om å være best. Nå har de klart det.

ULLERN: Hovedvisjonen til kommunens hjemmetjeneste er, brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt (BRER), det har de bevist at de står for under årets brukerundersøkelse.



– Det er utrolig gøy at brukerne våre er så fornøyde. 91 prosent på praktisk bistand er kjempebra, forteller enhetsleder for hjemmetjenesten i bydel Ullern, Gundhild Bilben.

Jobbet hardt

Bilben forklarer at de har jobbet knallhardt for å nå disse resultatene.

– Vi har gått grundig inn i svakhetene våre fra de tidligre undersøkelsene og jobbet konkret med de. Vi har kommet oss opp fra 70 prosent i 2008 til 91 prosent nå, sier Bilben.

Hun sier at den største årsaken til at de har nådd 91 prosent er hennes to nøkkelpersoner.

– Mine to flotte områdeledere skal ha all heder og ære til at vi har kommet dit vi er i dag, uten de ville vi ikke klart det, foklarer hun.
 

Stolt av minoritet

 

– Jeg er kjempestolt av mine kolleger med minoritesbakgrunn, de bidrar virkelig til at denne bydelen blir bedre, forteller Bilben.

Hun mener at de har større respekt for de eldre enn mange nordmenn har, og at de har opparbeidet et godt rykte for hjemmetjenesten i Ullern.

– Her jobber det folk fra Fillippinene, Afrika, Sør-Amerika og Sri Lanka, og jeg mener at mangfold git styrke, sier Bilben, stolt.

Strålende fornøyd

– Dette er en gledelig nyhet, og vi er strålende fornøyde med resultatet. Det er godt å vite at brukerne har det bra, sier byråd for eldre, Aud Kvalbein.

Byråden sier også at det er veldig bra at så mange brukere har færre ansatte å forholde seg til, og at det gir en trygghet for brukerne.

– Jeg er også veldig stolt av disse resultatene, og vil takke hjemmetjenesten for en super innsats, sier leder for bydelsutvalget i Ullern, Carl Oscar Pedersen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere