RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Toyota er fortsatt bilindustriens mest verdifulle navn.
Toyota er fortsatt bilindustriens mest verdifulle navn. Foto: Foto: Martin Jansen

Tyskere får japansk ris

Til tross for krise og gigantiske tilbakekallinger av biler, ligger Toyota på topp som bilmerkevare, tett fulgt av Mercedes-Benz og BMW.

Mens de to tyske bilprodusentene har styrket merkevaren i 2010, er Toyotas verdi redusert med 16 prosent til 26,2 milliarder dollar (155 milliarder kroner), alt ifølge Interbrand.

Alle bransjer sett under ett, er Toyota nummer elleve på listen, ned tre plasser fra i fjor

Fortsatt rangeres Coca-Cola som den mest verdifulle merkevaren foran IBM og Microsoft. Verdien på navnet Coca-Colas oppgis til 70,4 milliarder dollar (420 milliarder kroner).

Dette er de mest verdifulle bilnavnene. I parentes ranking sett i forhold til alle bransjer):

1. Toyota (11)

2. Mercedes-Benz (12)

3. BMW (15)

4. Honda (20)

5. Ford (50)

6. Volkswagen (53)

7. Audi (63)

8. Hyundai (65)

9. Porsche (72)

10. Ferrari (91)

Kilde: Interbrand.com

 

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere