RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vil gi gode verdier gjennom fotballen

Vi prøver på mange vis å synliggjøre at Norway Cup ikke bare er en fotballturnering, men også på flere vis er et arrangement med humanitært tilsnitt, sier markedssjef Trond Eriksen.

Ekeberg: Derfor var det veldig hyggelig at noen foreslo Norway Cup som kandidat til å få bruke Humanitærbilen. Vi vil jo gjerne synliggjøre det humanitære i det vi driver med, og da passer denne bilen perfekt inn i det store bildet.

Riktignok har Norway Cup avtale med Møller og Volkswagen om biler og transport under turneringen, men Humanitærbilen vil i overført betydning ikke komme på kollisjonskurs med alle de andre.

Vi prøver å gi barn og unge som deltar i Norway Cup verdier som de kan ta med seg hjem og kanskje bygge videre på, sier Eriksen. Derfor har vi opp gjennom årene hatt mange samarbeidspartnere med humanitært tilsnitt.

Markedssjefen nevner Plan, MOT, 1000-årsmålene som er knyttet til FN, SOS-barnebyer, Natteravnene og Redd Barna. I år er det Plan og East Africa Cup som står fremst. Sistnevnte er en stor fotballturnering vi hjelper å få bygget opp. De skal få videreføre mange av de gode erfaringene vi har fått, og få anledning til å bygge opp et humanitært samarbeidsnett.

Norway Cup har jo i mange år gledet barn og unge i den tredje verden gjennom aksjoner som har hjulpet dem til en bedre hverdag. Gatebarna i Brasil er ett eksempel på dem som har fått humanitærhjelp, og hvor mange har fått et noe bedre liv.

Den røde Humanitæørbilen har foreløpig ikke blitt knyttet til konkrete oppgaver, men skal gjennom turneringen synliggjøre kombinasjonen Norway Cup og humanitær.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere