RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Svensk Dam/Faksimile

Svensk sladderblad hyller kronprinsparets kjærlighet

«Tänk om vi fick se Victoria og Daniel så här!»

(SIDE2):  Slik lyder overskriften i den nye utgaven av ukebladet Svensk Damtidning.

På forsiden har ukebladet trykket et bilde av kronprins Haakon og kronprinsesse Mette-Marit som kysser. Bildet er angivelig tatt på en ferie. Ukebladet beskriver det som en kjærlighetsferie, og viser flere bilder fra reisen inne i magasinet.

«Oj vad det slår gnistror om det norska kronprinsparet! Tänk om vi fick se Victoria och Daniel så här!» heter det videre. 

Kongehusekspert, Kjell Arne Totland.

Slottet ønsker ikke å kommentere saken overfor Side2 onsdag kveld.

- Spesielt

TV 2s kongehusekspert, Kjell Arne Totland, sier at det alltid er spesielt når utenlandsk presse har oppslag om våre egne kongelige. Spesielt når det er bilder han ikke har sett før, og opplyser at han ikke har sett fotografiet i Svensk Damtidning før onsdag.

- Jeg har imidlertid forstått at noe har vært på gang. Den siste uken er jeg blitt kontaktet av både tyske og meksikanske journalister som har ønsket min kommentar til «romantiske bilder av Haakon og Mette-Marit, tatt i Mexico».

Totland har ikke besvart henvendelsene.

- Jeg aner ikke hvor bildene er tatt eller hvem som har tatt dem, sier han og legger til:

- Ellers merker jeg meg jo det svenske ukebladets forsidetittel som klart viser at «søta bror» er litt misunnelig på oss - og skulle ønske seg slike bilder av sitt eget tronfølgerpar. Men vi har jo sett kyssebilder av Victoria og Daniel også i årenes løp. Om ikke akkurat fra badestranden. 

Kronprinsesse Mette-Marit og kronprins Haakon ankommer en offisiell lunsj på Akershus slott i Oslo.

Ble dømt for sydenbilder

Det er ikke første gang et svensk magasin trykker private bilder av det norske kronprinsparet. Se og Hør har tidligere laget en reportasje fra en sydenferie. Bildene viste kronprinsparet hvor de bader, kysser og driver med vannaktiviteter. Også barna var den gang fotografert.

Tidligere har norske Se og Hør blitt klaget inn til Pressens faglige utvalg (PFU) for en lignende reportasje.

Bladet publiserte en flere siders reportasje av kronprinsfamilien da de var på ferie på St. Barts i Karibia med familien.

Slottet kritiserte i sin klage den gangen de journalistiske metodene, hvor det ble vist papparazzibilder av kongefamilien som solte seg og tok del i vannaktiviteter kun iført badetøy.

Kjendisbladet ble felt for feriereportasjen.

BAKGRUNN: Svensk magasin viser private feriebilder av kronprinsparet

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere