RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

DYR GLEDE? Det er lite er bedre enn en softis i varmen. Men når er den for dyr?
DYR GLEDE? Det er lite er bedre enn en softis i varmen. Men når er den for dyr? (Colourbox)

Ispriser: Når blir softisen for dyr?

Sist oppdatert:
Si din mening.

Sommeren lar vente på seg i store deler av landet, mens andre har fått kjenne på sol og varme i flere dager. Forhåpentligvis vil vi alle få nyte sola i løpet av sommeren - og selvsagt også en (eller mange ...) is.

Men hvor mye er vi villige til å betale for isen?

I slutten av mai sjekket Nettavisen softispriser flere steder i Oslo sentrum, og vi fant ut at det var liten variasjon i prisene - den billigste var på 35 kroner, mens den dyreste kostet 39. Da en av våre journalister nylig var i Frognerparken, kostet det 50 kroner for en softis med strøssel. Det samme koster den i isboden rett ved St. Haugen.

Vi spurte leserne om dere bryr dere om hvor mye en softis koster. Av de nesten 2600 personene som svarte, sa 61 prosent at det ikke er viktig, mens 39 prosent var opptatt av prisen.

I 2010 skrev vi en sak om at en Pin Up kostet 17 kroner på Frognerbadet i Oslo, dobbelt så mye som i matbutikken ved siden av. Den gang reagerte mange lesere kraftig på prisen, men i dag innrømmer flere i redaksjonen at de ikke ville stusset over en slik pris.

Derfor vil vi sjekke med dere. Hva synes dere en softis bør koste - og hva er for mye?

Mange har engasjert seg i våre saker om Hennig-Olsens reklamestunt i sommer. Isfabrikken lovte gratis is resten av livet i premie, men det viste seg at «resten av livet» egentlig betyr «30 år». Kort tid etter valgte Hennig-Olsen å endre reklamen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere