NA24.no

Foto: Harald Fjelddalen (Mediehuset Nettavisen)

- Den største opplevelsen noensinne

Sist oppdatert:
Petter Stordalen er overbegeistret over sin nye perle.

ØSTBANEHALLEN (NA24): På torsdag åpnet Nordic Choices Comfort Hotel Grand Central i Østbanehallen i Oslo.

I de vernede lokalene midt i Oslo, har Petter Stordalen og Choice bygget et hotell utenom det vanlige.

NA24 var med på en omvisning på hotellet, og fikk se at alle rommene har et unikt design, og er krydret med arkitektdesignet interiør og veggpryd.

Se bilder av hotellet nederst i artikkelen!

Petter Stordalen var med på omvisningen, og var som vanlig entusiastisk når han snakket om prosjektet sitt.

- Ideen vår her, var å skape noe - noe som er annerledes. Det syns jeg vi har fått til. Jeg tror at de fleste som kommer hit vil bli overrasket over at det er så annerledes, også er det en sinnssyk beliggenhet, sier hotelleieren til NA24.

FØLG NA24 PÅ FACEBOOK!

- Største opplevelsen noensinne

Stordalen er særs fornøyd med de spesielle rommene på hotellet.

- Disse rommene hadde stått like godt i London, Milano, New York – de kunne vært hvor som helst, hvilken som helst metropol, urbane og freshe by, og det hadde vært dritkult, sier Stordalen.

Alle rommene på hotellet skiller seg ut fra det man ser på vanlige hotell. Et av rommene på hotellet har svarte vegger og svart gulv med glitter på.

- Noen sier:«Du kan ikke lage et rom som er helt svart, vi kan ikke gjøre det. Vi kan ikke ha glitter på gulvet og ha rom på to etasjer». Jo, du kan gjøre det. Det er faktisk det du skal gjøre. For alternativet er å smelle inn prefabrikkerte baderom, prefabrikkert greier og si at det skal inn, det skal inn – alle rom skal være like, sier Stordalen.

Booker du rom lang tid i forveien, kan du få rom for så lite som 399 kroner natta.

- Jeg garanterer at det vil være den største hotellopplevelsen noensinne. Du vil komme inn og tenke: «Jeg skulle jo på konsert, jeg. Jeg lurer bare på om jeg blir på rommet». Fordi det er bare kult, uttaler Choice-lederen.

- Som et barn
Hotelldirektør Olav Langli er også strålende fornøyd med å få åpnet hotellet.

- Det er som å se et barn bli til. Dette prosjektet har vart i to år, og nå har vi endelig åpnet med en identitet vi ønsket, sier Langli til NA24.

Han forteller at den identiteten handler om å bygge noe moderne i en vernet bygning. Designet på rommene er et resultat av inspirasjonsturer og flinke arkitekter.

- Vi forventer at hotellet blir et populært tilskudd til bybildet, og at det vil bli et hotell som raskt kan stå på egne bein, uttaler hotelldirektøren.

(artikkelen fortsetter under bildet)

- En kontinuerlig reise
Petter Stordalen forklarer hvorfor man har gått for utradisjonelle rom på hotellet.

- Dette er veldig enkelt. Den siste uttalelsen jeg hørte fra min største konkurrent, som er Scandic, er at de har funnet ut hvordan Scandic skal være - det skal være sånn og dette er modellen vår. Jeg vet at vi aldri kommer til å finne ut hvordan Nordic Choice skal være.

- Vi er på en kontinuerlig reise der to store ord står i sentrum - det ene er fornyelse og det andre er forvitring. Hvis ikke du fornyer deg, så vil du forvitre - fordi verden går videre, uttaler Stordalen til NA24.

- En ting er jeg enig i. Hvis du bare ser etter lønnsomheten, hvis du bare ser etter supereffektive rom og standardisert drift, da kan du kanskje gjøre det. Er det mer lønnsomt? Kanskje. Er det lettere å drive? Kanskje. Er det morsommere? Aldri i verden, legger hotelleieren til.

5131

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere