RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Får ikke noe gratis

Det tar tid før Kanal 24 får flere lyttere, tror mediebyråleder.

Mediebyråleder tror ikke på noe snarlig lytterløft for Kanal 24 etter SBS-kjøpet.

- Vi er positive til at SBS kjøper seg opp i Kanal 24, men den fremste utfordringen for kanalen er antallet lyttere. Det kommer ikke til endre seg drastisk på kort sikt, selv om SBS og Kanal 24 kan gi spennende kombinasjonsmuligheter, sier OMG-leder Johnny Haaberg til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Vil ha mer kommersiell lytting
Haaberg mener Radio 1s urbane lyttere i kombinasjon med Kanal 24s riksdekkende kan bli en god kombinasjon.

- Det er åpenbart et potensial der. Først og fremst er vi glade for at det ble en løsning og at det blir en riksdekkende konkurrent til P4. Utfordringen nå er den samme som den har vært tidligere. Kanalen må kutte kostnader samtidig som den fortsatt må fremstå som en kvalitetskanal. Den store utfordringen er å øke den kommersielle lyttingen, sier Haaberg.

Har ikke tapt annonseåret
Både salgsledelsen og flere mediebyråledere mente i oktober at Kanal 24 burde få på plass en løsning raskest mulig om de ikke skulle bli hektet av i årsforhandlingene.

- Løsningen har dratt ut mye mer enn det som var ønskelig fra annonsørhold, men jeg tror ikke de har blitt hektet av. Forhandlingene foregår fremdeles og jeg vil tro at annonsørene ser positivt på at det har kommet til en løsning og at Kanal 24 dermed vil være med i utvalget av kanaler som blir vurdert, sier Haaberg.

Må være konsistente
Haaberg tror ikke på noen rask løsning for kanalens utfordringer.

- Det som er viktig er at de bruker tid på å bygge opp en stasjon som er konsistent over tid. Kanal 24 har allerede prøvd seg med raske løsninger uten at det har gitt resultater. Programtilbudet må få sette seg, sier Haaberg.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere