RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Mye å hente på marked

Nå skal tiden brukes til å finne hvordan synergiene i Ny Tid skal hentes ut.
Sist oppdatert:

Ny Tid skal inn i Vårt Land-selskapet Mentor Media, og nå skal tiden frem til midten av februar brukes til å finne ut hvor synergiene skal hentes ut.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Hvordan vi skal gjøre det i forhold til fusjonen har vi ikke tatt stilling til. Dette skjedde jo kjapt før jul. Første gang vi engasjerte oss i dette var da vi forsøkte å få ta over Memo. Det var det vi startet med, forklarer Magne Lerø til NA24 Propaganda.

- Et godt produkt
Lerø er ansvarlig redaktør i Mentor Media og har dermed redaktøransvaret for Økonomisk Rapport, Gründer og Ukeavisen Ledelse - i tillegg til også etter hvert Ny Tid.

- Det er klart at vi skal nå gå inn og se på Ny Tid, og jeg vil ikke være konkret med hva jeg tror bør endres. Det kommer vil til å si noe om i midten av februar. Frem til da skal vi bruke tiden og jobbe med dette. Det er jo klart at vi ikke ville tatt over Ny Tid om vi ikke synes det er et godt produkt. Det som har vært interesse for oss er å ha et aktualitetsmagasin, forteller Lerø.

Men nøyaktig hvordan synergiene skal hentes ut er Lerø knapp på.

- Her vil det være journalister som skal jobbe med saker som kan komme i flere av våre medier. og så er det jo kjempemye å ta ut på markedssiden.

- Betyr det at journalister fra Økonomisk Rapport kan skrive for Ny Tid og motsatt?

- Det kan skje. Men hver enkelt redaksjon skal ha sin kjernegruppe Noen journalister kan bli satt på større saker og samarbeide i team om disse, slår Lerø fast.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere