RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Privat)

- Nå er jeg «kjosforbanna»

Sist oppdatert:
Over 200 norske passasjerer står fast i New York

Sagaen om Norwegians Dreamliner-problem fortsetter. Ole Morten Hauge er en av 200 nordmenn som står fast i New York etter at flygningen fra JFK ble kansellert. Han er svært skuffet over dårlig service og manglende informasjon fra flyselskapet.

- Bjørn Kjos har skrytt fælt av denne Dreamliner opplevelsen, men opplevelsen av merkevaren Norwegian er mer enn bare det flotte flyet og lekre touchskjermer. Som kunde av Norwegian handler det om å blitt tatt vare på gjennom hele reisen, også når ting ikke går som det skal, sier Hauge til Nettavisen NA24.

- Nå er jeg «kjosforbanna», sier han.

Les også:


Flyet skulle etter planen frakte passasjerene til Oslo klokken halv ti fredag kveld. Boardingen begynte, men etter hvert ble prosessen avbrutt. Hauge og resten av passasjerene fikk beskjed om å vente ved gaten.

- Det gikk tre timer før vi fikk noe informasjon om hva som skjedde og at flyet hadde blitt kansellert. Deretter skulle vi sjekkes ut, over 200 passasjerer fordelt på to skranker. Så måtte vi stå i de samme køene en gang til for å få hotell-voucher.

Videre skulle passasjerene fraktes til et hotell. Alle skulle innlosjeres på det samme hotellet og Hauge forteller at Norwegian hadde hyret inn én skyttelbuss, med plass til 50 passasjerer.

- Vi var mange som måtte stå lenge ute og fryse mens vi ventet på at bussen skulle komme for å hente oss. Jeg reiser alene denne gangen, men det var flere barnefamilier og eldre som gikk gjennom dette. Det er mange som har sagt at de er veldig skuffet over Norwegians håndtering av situasjonen, sier Hauge, hes i stemmen etter å ha ventet på bussen i New Yorks vinterkulde.

Da de norske reisende endelig kom til hotellet, skulle det sjekkes inn. Samme historien igjen. Over 200 passasjerer fordelt på to skranker. Hauge fikk sjekket inn og kommet seg til rommet relativt raskt, men ikke alle var like heldige.

- Det er lange køer i resepsjonen, og det er flere som kommer til å måtte vente til klokken fem i natt, lokal tid, for å få rom. Tre timer senere begynner den samme melkeruta en gang til og vi må vi dra herfra for å rekke flyet som går klokken 12, sier han oppgitt.

Vil ikke fly med Norwegian igjen
Hauge er svært skuffet over kundebehandlingen han har opplevd fra Norwegian i New York.

- Nå har dette skjedd mange ganger med Dreamliner-flyene men det virker likevel som om de ikke er forberedt. De er ikke bemannet og ikke forberedt på at ting kan gå galt. Personalet ser ikke ut til å ha noe informasjon om hva som foregår.

- Jeg kommer ikke til å reise med Norwegian en gang til, sier han.

Norwegian: - Beklager
Norwegians pressevakt beklager at passasjerene har måttet vente for lenge, og sier at alle nå har blitt inlosjert på et rom.

- Det var et mindre teknisk problem med flyet som nå er løst. Grunnen til at vi ikke har kunnet returnere til Oslo tidligere er hviletidsbestemmelsene for personalet, sier pressevakt hos Norwegian Julius Støback til Nettavisen.

- Vi hadde problemer med å få skaffet tilstrekkelig med transport fra flyplassen til hotellet. Det var mange passasjerer som måtte sjekkes inn på hotellet med en gang, og slikt tar tid, dessverre. Passasjerene måtte vente for lenge og det beklager vi, sier han.

Planlagt avgang fra JFK-flyplassen er klokken 12.30, lokal tid.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere