RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

17 attraktive USA-aksjer

Sist oppdatert:
Det amerikanske markedet var flatt som en pannekake i 2005. CNN Money har tatt for seg 17 store selskaper som kan være gode investeringer i år.

(NA24): Mens de fleste markedene i Europa og Asia opplevde et børseventyr av de sjelden i fjor, var det ganske så trist på Wall Street. Dow Jones endte marginalt i minus, mens S&P 500 steg lusne 3 prosent.

CNNs kjente børsjournalist Michael Sivy tror det amerikanske aksjemarkedet kan oppleve et etterlenget oppsving i 2006.

Han legger vekt på at at bruttoveksten har steget 10 kvartaler på rad i USA, og at det er ventet at inflasjonen skal synke de to neste årene. Sivy tror også at oljeprisen kan stabilisere seg eller synke i løpet av 2006.

Sivy har tatt for seg 17 vekstselskaper som alle har en aksjekurs som er innenfor 10 prosent av laveste notering de siste 52 månedene.

Han tror flere av de følgende selskapene kan få en solid opptur på Wall Street i år.

Mat og drikke:
Anheuser-Busch
Hershey
Sysco
Coca-Cola

Helse:
Boston Scientific
Abbott Laboratories
Johnson & Johnson

Media:
Disney
Time Warner
Viacom
Clear Channel Communications
Gannett
Comcast
General Electric (deleier i NBC Universal)

Teknologi:
Cisco
Dell
Microsoft

Blant de 17 selskapene trekker Sivy spesielt frem Coca-Cola og General Electric som spennende aksjer, mens han har minst tro på Clear Channel Communications og Gannett.

Her finner du flere nyheter fra NA24.

Ekstern lenke:
Les Michael Sivys artikkel i CNN Money.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere