RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Morten Karlsen (Nettavisen)

Slipp barkø på Norwegian Wood

Sist oppdatert:
- Slik kan festivalgjengerne i større grad nyte festivalen, sier Sven Nico E. Eppeland.

Til helgen er det duket for den årlige musikkfestivalen Norwegian Woods i Frognerbadet i Oslo. Snappet AS vil nå gjøre festivalopplevelsen bedre ved å gi deg muligheten til å slippe kø i baren.

- SnappOrder lanseres i år på Norwegian Wood for å forsøke å sørge for at festivalgjengerne i enda større grad kan nyte den imponerende line-upen, sier Sven Nico E. Eppeland, daglig leder i Snappit AS, til Nettavisen NA24.

Forhåndsbestill drikke
Med den nylanserte appen SnappOrder kan man forhåndsbestille drikke. Deretter kan man gå til en SnappOrder-kasse og plukke opp det du har bestilt mot å vise kvittering.

På denne måten skal man slippe lange køer i baren og få nyte artistene og det gode selskapet.

- Når folk bruker appen for å forhåndsbetale drikke, kuttes tiden hver kunde bruker i baren. Dette kan nesten sees på som et elektronisk bong-system, men med fordelen at man ikke må stå i kø for å kjøpe bonger, og man trenger ikke bekymre seg over ubrukte bonger, man betaler kun for det man kjøper). Jo flere som benytter appen, jo raskere vil køene gå, sier Eppeland.

Appen flytter kjøpsprosessen ut av baren. For det er betalingen som skaper kø, enten det er kort eller kontant. Eppeland forteller at hvis en transaksjonen gjennomføres på 20 sekunder vil det danne kø på 30 minutter om det er 100 kunder.

- Appen passer for alle som vil kjøpe drikke på festival, enten det er farris eller øl, og som ønsker å stå i kortest mulig kø. Man skulle vel tro det er de fleste, sier Eppeland.

Vært suksess
Konseptet har blitt pilottestet på fotball-EM på Kontraskjæret, konsert på Telenor Arena med Pink og Beyoncè, og på noen av Snappit AS sine take-away restauranter. Kunder har derfor allerede knyttet bekjentskap til appen og testene skal ha vært en kjempe suksess.

Nå satser de stort på Norwegian Woods som begynner på torsdag.

- Norwegian Wood er et sterkt merkenavn, som vi gjerne ønsker å assosiere oss med. Ved siden av at det er en anerkjent festival, mener vi at SnappOrder kan effektivisere barsalget deres, noe som vil være en vinn-vinn situasjon for dem og for festivaldeltakerne. Dette mener vi uansett gjelder for de fleste festivaler og arenaer som har konserter med et stort volum av mennesker, sier Eppeland.

Han har tro på at samarbeidet med Norwegian Woods vil bli en suksess og håper på flere samarbeidspartnere i fremtiden.

- Vi ønsker å satse på samarbeid med de største festivalene og arenaene, fordi det typisk er der SnappOrder vil kunne bringe mest verdi. Arenaer er særlig interessant, da de vil kunne benytte tjenesten året rundt, forteller Eppeland.

I tillegg til å slippe barkø kan SnappOrder benyttes til annet enn bare på festival. Appen lar deg også se menyer og bestille take-away fra restauranter rundt om i Oslo, Drammen og Stavanger. Nå jobber Snappit for å få flere tjenester inn i appen, slik at den kan brukes ukentlig.

I løpet av sommeren vil det derfor bli lansert flere konsepter innenfor appen.

I fjor skal ølkøene på Norwegian Wood ha vært enormt lange. Spesielt skal køene ha vært lange på fredagen etter at Lenny Kravitz gikk av scenen.

- Vi beklager selvfølgelig at noen følte det var litt lang kø, men vi prøver å tilrettelegge så godt som mulig, sa festivalsjefen Jørgen Roll til Nettavisen etter fredagen.

Nå skal SnappOrder gjøre at man slipper slike lange køer.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere