RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Konsernsjef Are Stokstad må konstatere at kampen om det nasjonale rubrkkmarkedet er tapt inntil videre.
Konsernsjef Are Stokstad må konstatere at kampen om det nasjonale rubrkkmarkedet er tapt inntil videre. Foto: Terje Bendiksby (NTB Scanpix)

Amedia gir opp kampen mot finn.no

Mediekonsernet Amedia gir opp den knallharde kampen om rubrikktjenester og legger ned nettstedene Zett, Trenger og Eiendomsnett.

Amedia stenger nettstedene denne måneden og setter dermed punktum for konsernets satsing på nasjonale rubrikktjenester, skriver Klassekampen.

- Vi må tørre å skru av ting som ikke fungerer. Disse satsingene har ikke fungert slik vi hadde håpet. Hovedgrunnen er at vi ikke har utnyttet at vi er et lokalaviskonsern, men i for stor grad forsøkt å rette oss mot et nasjonalt marked, sier digital redaktør Ben Christensen i Amedia Salg og Marked til avisen.

Christensen legger ikke skjul på at konkurransen med giganten Finn.no ble for tøff. Christensen mener nå at Amedia må utnytte sine styrker ved å knytte rubrikkannonsene tettere opp mot hver enkelt lokalavis.


Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere