RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
FÅR IGJEN PENGENE: DNB Jessheim vil erstatte pengene John Einar Johansen (83) mistet etter at han ikke fikk lov å overføre penger i banken. Foto: Kjell Aasum/Romerikes Blad
FÅR IGJEN PENGENE: DNB Jessheim vil erstatte pengene John Einar Johansen (83) mistet etter at han ikke fikk lov å overføre penger i banken. Foto: Kjell Aasum/Romerikes Blad

Banken vil rydde opp - sender 8.000 kroner til John Einar (82)

Sist oppdatert:
John Einar Johansen (82) fikk ikke overføre penger til barnebarnet i banken. Deretter mistet han lommeboka med 8.000 kroner. Nå retter banken opp og sender ham pengene.

(rb.no): – De var nok redde for litt dårlig reklame, humrer 82-åringen fra Borgen.

På selveste julaften ringte banksjefen selv til John Einar Johansen og fortalte at de 8.000 kronene som han hadde tapt skulle settes inn på kontoen hans rett over jul.

– De har tatt på seg ansvaret. Det var en veldig hyggelig beskjed å få, sier Johansen.

82-åringen har brukt DnB i 50 år, etter den hyggelige tilbakemeldingen kommer han til å fortsette.

Les også: Ble nektet pengeoverføring i banken - mistet 8000 

Fikk ikke overføre penger

Historien startet mandag bittelille julaften. Da dro ullsokningen til DnB på Jessheim, med ett mål for øye: å få overført 5.000 kroner til kontoen til et barnebarn. Der fikk han til sin store overraskelse beskjed om at det ikke lenger er mulig å gjennomføre en slik overføring.

Det medførte at han måtte ta ut alle pengene i minibanken, og dermed gikk rundt i byen med unormalt mye kontanter. Etter et besøk på Coop Obs var lommeboka – med alle pengene – borte.

– Det burde være en smal sak for en funksjonær å overføre penger mellom to kontoer, uttalte Johansen til RB.

Etter først å ha tatt selvkritikk og tilbudt 82-åringen nett-kurs har nå altså DnBs banksjef på Jessheim, Kim Herseth bestemt seg for at 82-åringen skal få pengene tilbake:

– Det er selve opplevelsen han har fått som følge av dette, som gjør at vi velger å erstatte de tapte pengene, sier Herseth.

Han erkjenner nok en gang at behandlingen Johansen fikk i banken burde vært bedre.

– Vi lever av gode serviceopplevelser. Dette kunne vi ha håndtert på en annen måte. Vi velger nå å rydde opp, til kundens beste, sier han.

Vakte kraftige reaksjoner

Etter at Romerikes Blad fortalte historien rett før julaften har det ikke manglet på reaksjoner. I kommentarfeltet under den opprinnelige artikkelen har RB-leserne kommentert at de mener dette var dårlig service fra DNB.

«Håper at RB sender alle våre reaksjoner og sinne til DNB Jessheim, så de tar det med toppsjefen», har en kommentert.

Flere andre har utrykt at de synes behandlingen Johansen fikk i banken var trist og uproff.

Les flere saker i Romerikes Blad her.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!


Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere