NA24.no

Foto: Meek, Tore (SCANPIX)

Bilfirmaene har de mest fornøyde kundene

Scorer best på Norsk Kundebarometer.

Bilforhandlerne lå i mange år lavt på listene hos Norsk Kundebarometer. Men de siste årene har dette snudd.  Ifølge Norsk kundebarometer har de i år de mest fornøyde kundene, skriver Dagens Næringslivs papirutgave tirsdag. Bilforhandlerne har 80 poeng i gjennomsnitt, noe som betyr at kundene definerer seg selv som begeistret.

De mest fornøyde kundene fant de hos Toyota, BMW, Volvo, Skoda, Mercedes-Benz og Audi. Midt på treet ligger Volkswagen og Nissan. Ford-kundene betegnes som likegyldige.

Nederst på lista ligger kleskjeden Lindex, som utfra Norsk Kundebarometer har de minst fornøyde kundene.

- Vi liker ikke å ligge nederst på en sånn liste. Vi skal selvfølgelig se nærmere på tallene og ta i et tak for å endre på det til neste år, sier markedssjef Nina Haugen i Lindex. Men hun forklarer også at de i fjor hadde en omsetningsøkning som var høyere enn resten av markedet, og at det viser at kundene liker å handle hos dem.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere