RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bransjefokus ga salgsløft

Sist oppdatert:
Vizeum valgte å sette inn støtet mot én bransje og fikk fire nye kunder.

Reisebransjen var det første målet for direktør Paal Fure og resten av mediebyrået Vizeum.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- I fjor sommer bestemte vi oss for å vinne noen av de mest toneangivende annonsørene innen reiselivsbransjen, og det ga full uttelling. Med en fokusert bransjesatsing har vi vunnet blant annet Flytoget, RCCL, Norwegian og First hotels, sier Fure.

Har vokst med 24 prosent
Fure sier omsetningen i byrået har vokst med 24 prosent i år, og at resultatmarginen også følger med opp.

- Vi får full uttelling av vår integrerte forretningsmodell, der digitale strategier og kampanjer i interaktive medier står helt sentralt. Ingen andre fullservice mediebyråer har like høy interaktiv andel som oss. Innen dette forretningsområdet vokser vi raskere enn byråer og miljøer vi liker å sammenligne oss med i bransjen. Vi ser bransjeglidningen tydelig og stadig oftere. Det er en tiltakende posisjoneringskamp mellom de reklamebyråeide nettverkene i særdeleshet, og vi som er frittstående ser ut til å kunne agere raskere og på mer kundeorientert, sier Fure

Henter ut mer
Fure mener satsingen på research og konsulenttjenester har brakt dem høyere opp i næringskjeden hos flere av kundene.

- Satsingen på research og consulting er et lite eventyr i seg selv. De fleste av våre oppdragsgivere velger å gi oss oppgaver som mediebyråer flest neppe er vant med å få. Vi jobber for tiden med internasjonaliseringsstrategier for tre ulike norske kunder. Det er et privilegium å være med på å bringe sterke norske merkevarer inn i andre land. Vi jobber med kommunikasjonsplattformer og driver innovasjonsprosesser. Vi jobber også med innsiktsprosjekter for oppdragsgivere som er kunder i andre mediebyråer. Dette er en ekstra anerkjennelse for våre folk og modeller, sier Fure.

Han mener de er godt rustet for bransjeglidningen mellom mediebyråene, og resten av kommunikasjonsbransjen.

- Neste år ser lyst ut for oss, og nå rekrutterer vi for videre vekst, sier Fure.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere