NA24.no

Sølvtaggen for mars 2012 går til Unfold for sitt interaktive sjakkspill med Magnus Carlsen. Juryen er imponert over gjennomføringen av denne kampanjen, og trekker spesielt frem design, typografi og enkel navigasjon. Det holdt til en 1. plass for mars måned.
Sølvtaggen for mars 2012 går til Unfold for sitt interaktive sjakkspill med Magnus Carlsen. Juryen er imponert over gjennomføringen av denne kampanjen, og trekker spesielt frem design, typografi og enkel navigasjon. Det holdt til en 1. plass for mars måned. Foto: Unfold

Carlsen sikret seieren

Sist oppdatert:
Sølvtaggen for mars klar.

Sølvtaggen for mars 2012 går til Unfold for sitt interaktive sjakkspill med Magnus Carlsen. Juryen er imponert over gjennomføringen av denne kampanjen, og trekker spesielt frem design, typografi og enkel navigasjon. Det holdt til en 1. plass for mars måned.

- Vi representerer en bransje som i liten grad har jobbet med digitale medier - det er derfor ekstra morsomt med anerkjennelse i Sølvtaggen. En stor takk til den flinke gjengen i Unfold, sier Hilde von Krogh i Arctic Securities i en melding.

- Som hovedsponsor av Magnus Carlsen ser vi hele tiden på nye måter å bruke sponsoratet, og denne aktiviteten er en bekreftelse på nettopp dette.

- Målet var å synliggjøre og forsterke sponsoratet av Magnus Carlsen mot etablerte kunder. Vi utviklet et sjakkspill der alle kundene til Arctic Securites kunne konkurrere seg i mellom og sammenligne seg med verdensmesteren. En enkel ide som har resultert i et stort engasjement, sier Joachim G. Skageng i Unfold i meldingen.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

De innsendte jobbene denne måneden fikk generelt sett lavere poengscore under juryering enn foregående måneder. På grunn av dette blir det denne måneden kun delt ut 1. og 2. plass.

1. PLASS til Unfold for jobben «Arctic Chess Challenge» for Arctic Securities
Med et mål om å synliggjøre og forsterke sponsoratet av Magnus Carlsen mot sine etablerte kunder valgte Unfold å lage en sjakkspillkonkurranse som skulle oppfordre Arctic Securities sine kunder til å holde seg skjerpet og skarpe i juleferien.

Med tanke på målgruppen synes juryen dette var en enkel ide med mange fine små detaljer. Samt en grei måte for Arctic Securities å vise frem sitt sponsorat av Magnus Carlsen. Juryen tror også at kampanjen kan ha vært med på å bygge intern stolthet hos Arctic Securities.

«Denne kampanjen ser rett og slett meget fin ut. Det er et utmerket design, flott typografi og det er lett å navigerere. Unfold imponerer rett og slett på gjennomføring», uttaler juryen.

2. PLASS til TRY/APT for jobben Bobla 2012
Lanseringen av Bobla 2012 fra TRY/APT kom inn på en andreplass mars måned.

Målet var å promotere den nye versjonen av Volkswagen boble. Ved å lage en kampanje hvor et av elementene var at brukere selv kunne tegne boblen, hvor tegningen fikk hovedrollen i en animert historie.

Juryen synes at dette bidraget bestod av to deler som visuelt er noe fremmed for hverandre. En 60-talls animert historie og en moderne site hvor man kan utforske den nye boblen.

Med tanke på beskrivelsen at «The 21st Century Beetle» er synonymt med «Power» og ikke «Flower Power» synes juryen det var litt mye referanser til sistnevnte i den animerte historien. Juryen synes dog animasjonen i seg selv var fint laget.

Site delen av kampanjen var det som juryen var mest imponert over. Super nice design og et utmerket håndverk, noe som var med på å trekke denne kampanjen opp.

Teamet bak månedens vinner bestod av Joachim Skageng, Simen Brekken og Magnus Cederholm.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere