RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Denne vesken skal få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter

PETA har tydd til groteske virkemidler for å illustrere hva som ligger bak produksjonen av eksotiske skinnprodukter. Obs! Sterke bilder.

Dyrevernorganisasjonen PETA ønsker å rette søkelyset på hvordan fremstillingen av eksotiske skinnprodukter egentlig foregår i en ny kampanje. 

I kampanjen bke luksuriøse skinnprodukter plassert ut i en falsk butikk i et av Bangkoks mest trendy kjøpesentre, og målet var å vise kundene lidelsene som ligger bak veskene, jakkene og tilbehøret. 

«Veldig få mennesker er klare over den ekstreme grusomheten dyr lider under for å bli forvandlet til eksotiske skinnprodukter. Noen flås til og med levende i produksjonen av luksuriøse lærprodukter», skriver PETA på nettsiden sin. 

(Artikkelen fortsetter under) 

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med dyrekjøtt innvendig ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter.

Innsiden av produktene er uekte dyrekjøtt, og skal forestille bestanddeler hos dyrene som har gått til spille under produksjonen, skriver Nyheter24

Ifølge PETA trengs det fire krokodiller for å produsere én håndveske. I Thailand avles det frem 700.000 krokodiller hvert år som brukes for å fremstille skinnprodukter. 

I Sydøst-Asia fanges det over 400.000 ormer i året, som flås levende fordi det gjør det lettere å fjerne skinnet, skriver dyrevernorganisasjonen. 

Les også: Pamela Anderson kaster klærne for dyrevernorganisasjon

Og denne: 27 meter naken Pink

Se flere bilder under. 

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe eksotiske skinnprodukter.

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter.
Slanger flås levende for å lage skinnslips. Det ønsket PETA å illustrere med dette slipset med blodig bakside, som ble plassert ut i en falsk butikk for å skremme kundene.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere