NA24.no

Denne vesken skal få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter

PETA har tydd til groteske virkemidler for å illustrere hva som ligger bak produksjonen av eksotiske skinnprodukter. Obs! Sterke bilder.

Dyrevernorganisasjonen PETA ønsker å rette søkelyset på hvordan fremstillingen av eksotiske skinnprodukter egentlig foregår i en ny kampanje. 

I kampanjen bke luksuriøse skinnprodukter plassert ut i en falsk butikk i et av Bangkoks mest trendy kjøpesentre, og målet var å vise kundene lidelsene som ligger bak veskene, jakkene og tilbehøret. 

«Veldig få mennesker er klare over den ekstreme grusomheten dyr lider under for å bli forvandlet til eksotiske skinnprodukter. Noen flås til og med levende i produksjonen av luksuriøse lærprodukter», skriver PETA på nettsiden sin. 

(Artikkelen fortsetter under) 

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med dyrekjøtt innvendig ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter.

Innsiden av produktene er uekte dyrekjøtt, og skal forestille bestanddeler hos dyrene som har gått til spille under produksjonen, skriver Nyheter24

Ifølge PETA trengs det fire krokodiller for å produsere én håndveske. I Thailand avles det frem 700.000 krokodiller hvert år som brukes for å fremstille skinnprodukter. 

I Sydøst-Asia fanges det over 400.000 ormer i året, som flås levende fordi det gjør det lettere å fjerne skinnet, skriver dyrevernorganisasjonen. 

Les også: Pamela Anderson kaster klærne for dyrevernorganisasjon

Og denne: 27 meter naken Pink

Se flere bilder under. 

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe eksotiske skinnprodukter.

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter.
Slanger flås levende for å lage skinnslips. Det ønsket PETA å illustrere med dette slipset med blodig bakside, som ble plassert ut i en falsk butikk for å skremme kundene.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere