NA24.no

Dramatisk for P4

Sist oppdatert:
Mens lytterne rømmer radiokanalen, kaprer en annen kanal stadig større markedsandeler.

P4s markedsandel har falt med hele 8,5 prosentpoeng i løpet av det siste året.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det viser lyttertall fra TNS Gallup skriver Dagens Næringsliv.

For Norges største reklamebaserte radiokanal, P4, er utviklingen det siste året dramatisk.

- Urolig
Kanalens markedsandel ble fra desember 2006 til desember 2007 redusert med 8,5 prosentpoeng, fra 27,1 prosent til 18,6 prosent.

- Det er klart at vi blir urolige over sånne tall, sier radiosjef Kalle Lisberg i P4 til Dagens Næringsliv.

Lyttertallene viser antall lyttere og hvor lenge de lytter på de forskjellige kanalene.

P1 kaprer lyttere
Radiomarkedets store vinner er NRK P1. Kanalen har økt sin markedsandel med hele 9,1 prosentpoeng på ett år. P1 har nå kapret 64,8 prosent av all radiolytting.

NRK P2 har også mistet lyttere i løpet av det siste året. I desember 2006 hadde kanalen en markedsandel på 5 prosent. Nå er den på 3,9 prosent. NRK P3 har også tapt markedsandeler, med en tilbakegang fra 4,9 prosent i desember 2006 til 4,1 prosent i desember 2007.

Kanal 24s markedsandel er uforandret med 3,8 prosent, mens Storbyradioen har gått litt fram, fra 2,3 prosent i desember 2006 til 2,6 prosent i desember 2007.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere