RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Ørjan Olsen (24), Marita Isaksen (27) og Lasse Jørgensen (23) måtte bare snu på flyplassen i Tromsø. På grunn av tåke ble flyet så forsinket at de ikke rakk videre fly fra Oslo til USA.
Ørjan Olsen (24), Marita Isaksen (27) og Lasse Jørgensen (23) måtte bare snu på flyplassen i Tromsø. På grunn av tåke ble flyet så forsinket at de ikke rakk videre fly fra Oslo til USA. Foto: Susanne Norgeng (Nordlys)

Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Sist oppdatert:

(Nordlys.no): Grytidlig søndag morgen reiste Ørjan Olsen (24), Marita Isaksen (27) og Lasse Jørgensen (23) til flyplassen i Tromsø.

Klokken 06.30 skulle Norwegian-flyet gå fra Tromsø til Oslo, før de skulle videre med Norwegian til Los Angeles i USA klokken 15.10.

Underveis til flyplassen i Tromsø fikk de beskjed om at flyet var utsatt med cirka én time.

De kom fram til flyplassen og satte seg ned for å vente. Så får de beskjed om at flyet på nytt er utsatt til klokken 10.00, før de en stund senere igjen får beskjed om at flyet er utsatt til klokken 12.55.

Ørjan Olsen (24), Marita Isaksen (27) og Lasse Jørgensen (23) er svært skuffet etter at de ikke kom seg til USA på ferien de hadde gledet seg til i lang tid.

- Vårt videre fly fra Oslo skulle gå klokken 15.10. Jeg skjønte jo at vi ikke kom til å rekke det, så jeg ringte til Norwegian for å høre om det var noe de kunne gjøre. Om de kunne holde igjen flyet i Oslo, eller om de kunne hjelpe oss med en alternativ flyrute, forteller Isaksen.

- Vi fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre med det. De kunne kansellere billettene våre slik at vi fikk pengene igjen, eller vi kunne få et nytt fly som gikk om èn uke, sier hun videre.

LES OGSÅ: Mens SAS busset passasjerene til Alta etter landing, måtte Norwegian-passasjerer vente i nærmere tre timer om bord på flyet

- Elendig service

Isaksen forteller at de har på forhånd booket et videre fly fra Los Angeles til Las Vegas, hvor de skulle oppholde seg hoveddelen av ferien, og de har booket hotell og leiebil for ferien.

- Det hjelper jo ikke oss om de kansellerer billettene. Vi får jo ikke pengene igjen fra Norwegian før om to uker opplyste de. Da har vi jo ikke penger til å bestille ny tur nå i ferien vår, og vi har dessuten tapt pengene vi har lagt ut for leiebil, hotell og fly i USA, sier Isaksen oppgitt.

- Vi spurte Norwegian om det ikke var noe de kunne gjøre for å finne en alternativ rute for oss fra Oslo til USA, men det var ikke noe hjelp å få. Jeg synes det er dårlig og elendig service, sier Isaksen.

- Ferien er jo ødelagt. Vi hadde gledet oss til denne turen i lang tid, sier hun.

- Skjønner frustrasjonen

Pressekontakt i Norwegian Julius E. Støback sier de skjønner frustrasjoen.

- Vi skjønner at det er veldig frustrerende at man ikke kommer videre på grunn av at vi har hatt en forsinkelse, som i dette tilfellet skyldtes tåke, sier Støback.

- Vi forholder oss til det regelverket som er i EU, og det vi da gjør er å tilby refusjon eller ombooking til neste mulige fly, sier han videre.

Men disse tre fikk beskjed om at det ikke var ledig fly til Los Angeles før om èn uke?

- Første mulige fly med oss til Los Angeles er på tirsdag. Om de har fått beskjed om at de ikke kunne komme videre før på tirsdag må det bero i en misforståelse, sier Støback.

Marita Isaksen sier senere samme ettermiddag at de har forsøkt å ringe til Norwegian igjen for å få endret fly til tirsdag, men får opplyst at de ikke har ledig fly før neste søndag.

Les flere saker i Nordlys her.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere