RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Håkon Høgetveit (NA24)

Du og du - enda et kvinneblad

Sist oppdatert:
Men redaktør Laila Madsö mener bladet «Du - Denne uken» er unikt.

En ny bølge er over oss. Mange trodde kanskje magasinmarkedet var mettet, men slik er det etter sigende ikke.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

For nå skal mediehusene satse, og det skikkelig.

Lanseringsfest
Først ut er Hjemmet Mortensen, som torsdag kveld holdt lanseringsfest på La Notte i Homansbyen i Oslo. Kjendiser og moteeksperter var invitert til festlighetene, og stemningen var særs god da den rykende ferske sjefredaktøren, Laila Madsö, kunne avduke førstesiden til sin nye «baby».

«Du - Denne uken» heter Hjemmet Mortensens nyeste satsing, og skal ta pulsen på mote- og kjendislivet. Skal en tro forlagsdirektør Kjetil Opaas skal det ikke stå på noe i tiden fremover.

- Vi kommer til å satse, og vi kommer til å satse skikkelig. Vi skal ligge tungt på alle plattformer i lang tid fremover, både fjernsyn, avis, nett og print hver eneste uke. Satsingen på DU vil til og med være større enn da vi lanserte «Her og Nå», sier han til NA24 Propaganda.

- Helt unikt
Både Opaas og Madsö enes om at de har funnet resepten på noe helt unikt, da de nå lanserer DU.

- Vi er noe helt nytt i norsk sammenheng, og er inspirert av internasjonale bladtrender. Alt vi skriver om tar utgangspunkt i mote, kjendisliv, livsstil og underholdning. Vi vil bli en miks mellom de kvinnemagasinene som i dag kommer ut månedlig og ukebladene, som «Her og Nå» og «Se og Hør», sier Madsö til NA24 Propaganda.

Artikkelen fortsetter under bildekarusselen:

819

Det som også utpeker seg med markedets ferskeste ukeblad, er aktualiteten og formatet. Størrelsen på bladet er betydelig mindre enn magasinene som nå finnes i markedene, og Opaas mener dette vil falle i smak hos målgruppen.

Og målgruppen - jo, den er kvinner, kvinner og kvinner.

- Men formatet holder ikke for meg. Jeg får nemlig ikke plass i mine manbags fra Louis Vitton, skoggerler bladets skribent, Per Sundnes.

- Passer i vesken
Redaksjonen mener imidlertid kvinnesegmentet vil sette pris på at bladet passer perfekt i vesken.

- Men vi har jo også et par sider om moter for menn, også da, skyter Madsö inn.

Hun fortsetter:

- De fleste kvinner har også en mann eller to i livene sine, og vil nok være interessert i å gi dem noen hint og tips, mener hun.

Opplag: 50.000
Men det er nok kvinnene som vil kjøpe bladet, og Opaas mener de kan stå inne for et mål om å selge 100.000 eksemplarer av det første nummeret, som selges til en introduksjonspris på ti kroner.

- På sikt bør vi ligge på et opplag rundt 50.000 i uken, og den ordinære prisen vil komme på 25 kroner, som fortsatt er nokså billig, forteller han.

Til nå er nyvinningen alene om det som omtales som deres unike marked, men etter det NA24 Propaganda erfarer, er ikke Hjemmet Mortensen den eneste mediegiganten som vil prøve seg.

Konkurrentene kommer
Flere nyetableringer står for tur - både Bonnier og Aller skal være i gang med å forberede et lignende produkt.

Derfor har Du-redaksjonen jobbet på spreng den siste tiden. Arbeidet med det hemmeligholdte bladet begynte for ett år siden, og sjefredaktør Laila Madsö, som har bakgrunn fra modellyrket, som nyhetsreporter i TV 2 Nyhetene og reporter i God Kveld Norge, tiltrådte stillingen for et halvt år siden.

- Jeg var aldri i tvil. Dette er virkelig et produkt jeg har tro på, understreker hun.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere