RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

En million hver

Sist oppdatert:
Gjengen i kommunikasjonsbyrået Crux dro inn 1,2 millioner per pers i fjor.

- Vi har i overkant av 20 børsnoterte- og investeringsselskaper som kunder så langt, sier daglig leder Ketil Krøger Jørgensen i Crux Kommunikasjon til NA24.

NA24 - din næringslivsavis

Selskapet hadde en omsetning på 3,7 millioner kroner og et resultat før skatt på 1,7 millioner kroner som blir en driftsmargin på hele 44,7 prosent.

Spennende tider
Crux Kommunikasjon ble etablert i juni 2005. Det driver med blant annet finansiell kommunikasjon. Tommelfingerreglen er at kommunikasjonsbyråene bør omsette for en million kroner per hode. Crux klarete 1,2 millioner per hode på tre ansatte i fjor.

- Vi er i et vekstmarked og det er spennende tider for finansiell kommunikasjon, sier Jørgensen til NA24.

Selskapet bistår sine kunder i den løpende kommunikasjonen kundene har til aksjemarkedet. Det er strenge regler som gjelder for børsnoterte selskaper hvordan og når de skal melde om hendelser til markedet.

Ledende i Norge
Jørgensen vil ikke fortelle om hvilke økonomiske ambisjoner selskapet har, men at fjorårets regnskap bærer preg av oppstart. Crux har i dag seks ansatte.

- Vi er et ledende selskap innen denne sjangeren i Norge, sier han.

Selskapet har fire eiere med 25 prosent hver fordelt på Samson Sørtveit, Lars Erik Lund, Jan Petter Stiff og Jørgensen selv. Jørgensen og Lund tok begge en lønn på drøye 400.000 kroner. Stiff tok 50.000 kroner, mens Sørtveit hadde 366.000 kroner.

Styreformann er Samson Sørtveit som overtok i september i fjor, han eier sine aksjer gjennom selskapet Moffen Explorer.

Crux Kommunikasjon
(Millioner kroner) * (kun seks måneders drift)

2005

Driftsinntekter

3,8

Driftsresultat

1,7

Resultat før skatt

1,7

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere