RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

En radioansatts bekjennelser

- Det var liksom vi som hadde tapt 400 mill., ikke Kanal 24 eller TV 2.
Sist oppdatert:

En ansatt i Kanal 24 tar oppgjør med siste halvårs hendelser på nettstedet Kommentar.no.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Det sier kanskje seg selv at når TV2-sjef Alf Hildrum refererer til sin egen mann, som har ledet Kanal 24 de siste tre årene, som «Jan Tore», når han egentlig heter Jan Erik i overtakelsestalen for de ansatte, at TV-kanalens engasjement i radiokanalen har vært ganske halvhjertet, skriver den ansatte i kanalen.

Person viser til at det er stor forskjell mellom dagens TV 2-sjef og hans forgjenger - Kåre Valebrokk.

- (...) helt annen type enn Kåre Valebrokk – som i hvert fall ga de ansatte et inntrykk av at han brydde seg.

Les hele kommentaren her.

- Men det er enkelte konkrete feil som jeg tror har en stor del av skylden for at TV2 ikke fikk det til med Kanal 24. Man kommer naturligvis ikke utenom P4s regelrette sabotering av Kanal 24-starten i desember 2003. Det var imidlertid bare en forretningsmessig utmanøvrering på høyt nivå fra deres side. Hadde jeg vært nøytral i saken, hadde jeg ledd med P4.

Tekstforfatteren er heller ikke imponert over PR-selskap som overtalte kanalen om å lage radio for målgruppen «kvinne 32».

- For dem som blir med Kanal 24 videre med nye eiere, blir det uansett spennende å se hva kanalen kan få til nå. Den halvparten som skal føre kanalen videre er like dyktige som de som mister jobben – verken mindre eller mer. Og SBS kan radio – noe TV 2 tydeligvis ikke hadde filla peiling på.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere