NA24.no

Foto: Solo (Solo)

Flyr Solo til Kongo

Først ble brusen sendt til Hollywood, nå skal den på turne til Kongo og Tanzania.

Solo har kjørt en tung markedsføring i utlandet for å selge brusen. Nå er konseptet at norske Solo-fans skal nominere bekjente over hele verden, og en i hvert land skal få smake brusen.

– Helt konkret skal Solo sendes til alle land i verden. Fansen vår nominerer mottakerkandidater fra hvert land. Så snart de nominerte bekrefter påmeldingen, er de med i konkurransen om å få smake Solo, sier Solo-sjef Joakim Sande.

Én person blir plukket ut i hvert land, og i finalen konkurreres det om en tur til Norge, og et gjensyn med gamle kjente.

– Hadde du en søt kjæreste du har angret på at du forlot etter utvekslingsåret i Australia? Eller kanskje en eldgammel, rik onkel i Amerika du vil bli bedre kjent med, er dette riktig anledning, sier Sande.

Som markedsføring er kampanjen viral, det vil si at man bruker Solo-fans, Facebook-sider og nettsiden solo.no for å nå ut.

Selv på Filippinene - 1.000 mil unna Norge - har man fått henvendelser om å forsøke å vinne turen til Norge.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere