RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Marius Hauge

Går for ny lilla drakt

Sist oppdatert:
NextGenTel blir en del av den nye profilen til TeliaSonera.

NextGenTel har dannet liga med TeliaSonera og skal konkurrere i lilla drakter, ifølge en melding.

NextGenTel omsetter for cirka én milliard kroner, har over 280 ansatte.

Tillitserklæring
- Vi skal vise at vi er verdig en plass på dette nivået. Ambisjonen om å være den drivende kraften til nye og innovative bredbåndstjenester er sterkt forankret i hele organisasjonen. Det er en tillitserklæring å være en del av den nye profilen, og det inspirerer oss ytterligere, sier Rolf Barmen, administrerende direktør i NextGenTel, i meldingen.

NextGenTels søsterselskap NetCom blir også en del av den nye profilen. I praksis betyr dette at kunder av NextGenTel skal få muligheten til å bli enda bedre kjent med NetComs mobiltjenester, og tilsvarende den andre veien. Barmen er ikke i tvil om hvilken rolle som skal spilles i årene fremover.

Utfordrere
- Både NextGenTel og NetCom definerer seg som utfordrere i det norske markedet. Vi angriper med samme identitet og profil, og beholder våre egne sterke merkenavn. Internasjonale kunder vil i tillegg merke samarbeid på tvers av landegrensene. Hensikten med den nye profilen er å vise den internasjonale styrken vi besitter sammen med en sterk lokal forankring. Vi skal utfordre grensene for hva som er mulig innenfor teknologi, og hva vi kan bruke teknologien til. Vi skal begeistre både bedriftskunder og privatpersoner på en overbevisende måte, sier Barmen.

Til sammen 18 virksomheter i konsernet inngår i den nye profilen. At NextGenTel er en del av den internasjonale profilen, er en anerkjennelse av posisjonen som er opparbeidet i Norge, mener Barmen.

Konsernsjef Lars Nyberg i TeliaSonera fremhever at kundene vil merke fordelene ved å være en del av en internasjonal telekommunikasjonsgruppe. Han sier videre at konsernet de siste årene har brukt mye tid på å integrere de ulike forretningsområdene i et sterkere og tettere samarbeid. Den nye identiteten skal bidra til å kommunisere dette klart og tydelig i alle land.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere