RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
SAS øker sin andel av jobbreisende fra 47 til 50 prosent, mens Norwegians andel faller fra 36 til 29 prosent.
SAS øker sin andel av jobbreisende fra 47 til 50 prosent, mens Norwegians andel faller fra 36 til 29 prosent. Foto: Jon Olav Nesvold (NTB Scanpix)

Her knuser SAS Norwegian

SAS overlegen på lønnsomt marked.

SAS er den store vinneren, mens Norwegian taper kampen om de jobbreisende, ifølge en spørreundersøkelse gjengitt av papiravisen Dagens Næringsliv (DN) mandag.

Bare 19 prosent av de spurte sier de valgte Norwegian da de dro på jobbreise utenlands i fjor, viser en undersøkelse Norstat har laget for reisebyråkjeden Berg-Hansen. Året før svarte 33 prosent det samme, skriver DN.

SAS økte i samme periode markedsandelen fra 38 til 47 prosent innenlands og fra 49 til 51 prosent på utenlandsreiser. Totalt økte SAS sin andel av jobbreisende fra 47 til 50 prosent, mens Norwegians andel falt fra 36 til 29 prosent.

- Vi kjenner oss ikke helt igjen i disse tallene. Faktisk opplever vi en økning i antall forretningsreisende gjennom nye kundeavtaler, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til avisen.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere