NA24.no

HM kjøper Elle

Sist oppdatert:
Hjemmet Mortensen kjøper det norske selskapet til Elle-utgiver Hachette Filipacchi.

Elle utgis i 39 land, og den norske utgaven har 10-årsjubileum i disse dager. Norske Elle kan vise til vekst i både opplag og lesertall siste år. Solgt opplag i 2006 var 33.356 i snitt, og antall lesere 189.000.

NA24 - din næringslivsavis

Elle Interiør har sine lesere i den mest urbane delen av interiørsegmentet. Solgt opplag i 2006 var 21.889 i snitt og antall lesere 137.000.

- Vi har hatt dialog med Hachette i lengre tid og er svært tilfredse med å ha fått denne avtalen på plass. Med Elle får vi en utrolig sterk i posisjon i kvinnesegmentet, der vi allerede har Kamille og Det Nye, foruten familiebladene og en rekke andre mer spesialiserte blader og nettsteder med kvinner som hovedmålgruppe. Det samme gjelder interiørsegmentet, der vi allerede har markedsleder Bonytt og nylanseringen Rom 1-2-3, sier administrerende direktør Anne Britt Berentsen i Hjemmet Mortensen AS i en pressemelding.

- Vi er glade for å få Hjemmet Mortensen som eiere. Dermed kan vi trekke på ressursene både i Hachette og i Hjemmet Mortensen. Det er det beste fra to verdener; henholdsvis verdens og Norges ledende bladutgivere. Spesielt ser vi frem til å bli tilgjengelig i langt flere utsalgssteder som følge av distribusjon gjennom Bladcentralen, sier sjefredaktør og daglig leder av HFN, Signy Fardal.

Hachette Filipacchi Norge AS hadde i 2006 en omsetning på 53,8 millioner kroner. Selskapet har 26 ansatte. Som følge av eierskiftet bytter selskapet navn, men det er ennå ikke bestemt hva selskapet skal hete.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere