RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Hodeskalle med millionlyd

Hodetelefonmerket Skullcandy har femdoblet omsetningen på tre år.

Selskapet har brukt velkjente artister og kjendiser som Mira Craig, Carpe Diem og Snowboard iconet Terje Haakonsen til å markedsføre hodetelefonene sine i Norge. Det har gitt kraftig omsetningsvekst.

NA24 - din næringslivsavis

Selskapet No Border, som fikk det Norske agenturet på det amerikanske hodetelefonmerket Skullcandy, har på bare tre år gått fra en omsetning på snaue 2 millioner kroner til rundt 11,7 millioner kroner i 2007.

Livsstil og mote
- Skullcandy er mer enn bare hodetelefoner og øreplugger, det handler om livsstil og mote. Vi retter oss inn mot et marked som er like opptatt av hvordan man ser ut, som hvordan lyden på MP3-spilleren eller mobiltelefonen er, sier Andre Aakermann, en av selskapets tre eiere.

Det norske selskapet hadde sin spede start i 2004 og satset hardt på trendsetterne innen snøbrett, rullebrett og DJ-miljøet for å markedsføre produktet.



Hodetelefonmerket er først og fremst et livsstilsprodukt for surfe- og brettkjørere og DJ- og musikkmiljøet, men også for dem som ønsker kvalitetslyd med sjel. Dette kombinert med gode butikk-kalkyler har bidratt til enorm økning i salget.-Butikkene har lettere for å selge våre produkter siden kalkylene er så gode. De tjener rett og slett mer på Skullcandy enn andre merker. I tillegg er etterspørselen etter hodetelefoner som sier noe om hvem du er stadig økende, sier han.

I tillegg til nisjemarkedene har selskapet fått til en bred distribusjon som sikrer et stort nedslagsfelt.

Smalt merke selger bredt
- I tillegg til nisjebutikkene selges hodetelefonene hos Expert-kjeden, Spaceworld, Free Record Shop, Telebutikken og Eplehuset for å nevne noen, sier Aakermann.

I 2007 har selskapet solgt rundt 70.000-80.000 produkter ut til butikkene om man inkluderer både hodetelefoner, øreplugger, sekker og klokker.

- For 2008 ser vi for oss en omsetningsøkning på 40-50 prosent fra fjoråret, så det blir nok et godt salg i år også, sier Aakermann.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere