NA24.no

LUKSUS ONLINE: Shopping på nett har tatt av. Nå åpnes det til og med for at «kikkere» kan se hva andre shopper.
LUKSUS ONLINE: Shopping på nett har tatt av. Nå åpnes det til og med for at «kikkere» kan se hva andre shopper. Foto: ThisNext.com

Kamp om kronene på nettet

Sist oppdatert:
Stadig flere aktører skal gi annonsørene mer igjen for nettannonsene.

EuroAds åpner kontor i Oslo. Virksomheten vil etablere seg som den ledende aktøren på det norske markedet i prestasjonsorientert markedsføring på nettet, heter det i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

EuroAds Group A/S, som har spesialisert seg på prestasjonsorientert markedsføring, åpner nå kontor i Oslo. Ambisjonen er hurtig vekst. Den skal oppnås ved å tilby avtaler der annonsørene kun betaler for de målbare resultatene av nettannonseringen. EuroAds vil også tilby en mer attraktiv betalingsmodell til de norske nettstedene de samarbeider med.

– Det sies at halvparten av alle reklamekroner er bortkastet. Problemet er at ingen vet hvilken halvdel. I EuroAds mener vi at vi formidler den halvdelen som lønner seg. Det kan måles gjennom økt salg, abonnementer eller lignende håndfaste resultater for annonsøren, sier Anett Wennberg som er ny ”Country Manager” i EuroAds Norge.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

EuroAds vil etablere et sterkt nettverk av samarbeidspartnere blant populære norske websteder. Selskapet vil også bryte med den betalingsmodellen som har vært praksis i bransjen. Byråer som formidler kampanjer gir tradisjonelt kun halvparten av fortjenesten til de webstedene som publiserer annonsene. Denne fordelingsnøkkelen vil EuroAds utfordre ved å tilby en fordeling som gir 2/3 eller mer av omsetningen til samarbeidspartnerne.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere