RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kamp om Telenors reklamekroner

Sist oppdatert:
To kandidater kjemper i finalen i Telenors mediebyråkonkurranse.

Før sommeren utlyste Telenor en konkurranse fro å finne den verdige kandidaten til å håndtere Telenors reklamekonto. I fjor var den på snaue 200 millioner kroner brutto.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

Det er to reklamebyråer igjen i kampen om reklamekronene. De to byråene er Mediacom og OMD kjemper mot hverandre i finalen. I løpet av høsten vil Telenor kåre en vinner.

- Vi er inne i avsluttende fase av evalueringen, og det er to byråer som gjenstår i finalerunden. Vi kommer til å lande evalueringen i løpet av september, sier markedsdirektør i Telenor, Runar Pahr Andresen, til Kampanje.

Per i dag er det Mediacom som håndterer Telenors mediekonto. Telenor har uttalt at de tar årlige evalueringer, og ønsker nå å invitere flere reklamebyråer til å demonstrere hvilke evner de har.

Mediacom ble etablert i 1994 og har over 90 ansatte. I fjor formidlet selskapet reklame for over 1,5 milliarder kroner

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere