NA24.no

Kom til kort i privatmarkedet

Sist oppdatert:
Diners Club Norge bedret resultatet i 2006, til tross for økt konkurranse.

Det SEB-kontrollerte kredittkortselskapet Diners Club Norge økte resultatet for 2006 til tross for et strammere marked.

NA24 - din næringslivsavis

I fjor dro kredittkortselskapet inn 20,8 millioner kroner i rente- og kredittprovisjonsinntekter. I tillegg dro de inn hele 115,7 millioner kroner i gebyr- og provisjonsinntekter.

Til sammen fikk Diners Club inn 151,93 millioner kroner på sine kunder, en nedgang på over 15 millioner kroner fra året før.

Resultatet før skatt endte på 154,4 millioner kroner, mot 70 millioner kroner året før.

«Markedet for betalings- og kredittkort utviklet seg positivt i 2006. Konkurransen øker og bankene har stadig mer fokus på kort for å bygge kundelojalitet. Diners Club Norge bevarte sin posisjon i bedriftsmarkedet som hovedleverandør av integrerte betalingsløsninger til privat og offentlig sektor», heter det i styreberetningen.

Diners Club gjør det med andre ord fortsatt godt i bedriftsmarkedet, mens veksten i personmarkedet har uteblitt i 2006 også.

I årsregnskapet for 2005 skrev styret at de skulle fokusere på personmarkedet. Det ser imidlertid ikke ut som denne satsningen har kastet noe særlig av seg med tanke på at utviklingen i dette forretningsområdet har stått på stede hvil i 2006.

Og som om ikke det er nok forventer kreditkortselskapet økt konkurranse og flere aktører i markedet i året som kommer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere