NA24.no

Lesbekyss spres i rekordfart

Sist oppdatert:
«Olympisk reklame fra Norge er den beste noensinne».

Med sine over 1,1 millioner visninger på videotjenesten Break, er det liten tvil om at XXL har maktet å fenge publikummet med sin nye reklamefilm, «Airport Love».

Videoen har klare seksuelle undertoner, og kommer med et tydelig stikk til OL-arrangøren og landets anti-homo-lov.

Break skriver dette om XXL-reklamen: «Olympisk reklame fra Norge er den beste noensinne».

I skrivende stund har videoen, bare via Break, blitt delt av over 71.000 på Facebook, og mange har ytret sin mening om XXL-filmen i kommentarfeltet.

- Denne reklamefilmen slår så bra an fordi det er en artistisk og estetisk vellaget film med et overraskende budskap. Enda bedre enn Solo-reklamen på 90-tallet som spilte på det samme. Dessuten er den rettet inn mot homodebatten i forbindelse med årets OL i Russland, sier Trond Blindheim, sosiolog og reklamemann, til Nettavisen NA24.

- Bidrar til bedre reklame
Til tross for at reklamefilmen er laget for det skandinaviske publikummet har snutten, med slagordet «All Sports United», fanget både nasjonal og internasjonal oppmerksomhet.

Hvor mye den gratis eksponeringen er verdt mener Blindheim er vanskelig å anslå.

- Umulig å si, men klart det er verdt mye når så mange liker den og deler den på sosiale medier. Gratiseksponering på sosiale medier er det nye i reklamebransjen, og for å få det til må de lage noe som slår an. Slik sett bidrar det til bedre reklame, sier han.

Norske idrettsstjerner
Det er Schjærven reklamebyrå som står bak reklamesuksessen, som forøvrig er spilt inn på en flyplass utenfor Barcelona.

Fra XXL får Nettavisen opplyst at de to kvinnelige hovedrolleinnehaverne ikke er norske.

Foruten vakre kvinner er også flere kjente idrettspersonligheter med i den et og et halvt minutter lange snutten.

Blant dem er tre nordmenn, nærmere bestemt tidligere verdensmester Anders Solum (freestyle fotball), Edvard Strand (slalåm) og Sune Wentzel (frisbee) som viser fram sine imponerende stunts.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere